Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple gör flera appar gratis för alla användare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har uppdaterat flera av sina appar för IOS och Mac OS, och i samband gjort de gratis även för användare som inte köper ny hårdvara.

Läs hela artikeln här

Både Numbers och Pages kräver OS version 10.12 eller senare.
Attans, då kanske jag skulle ta och uppdatera maskinen då :/

Ursprungligen av suddgummi:

Både Numbers och Pages kräver OS version 10.12 eller senare.
Attans, då kanske jag skulle ta och uppdatera maskinen då :/

Men vi som har en maskin som inte är kompatibel med 10.12?

Sitter på en Macbook Pro, mid -09 och ser ingen som helst anledning att köpa en ny dator. Har köpt Numbers tidigare (som inte går att uppdatera) och var därför väldigt glad när jag såg nyheten, bara för att bli besviken igen. Nu kan jag inte ens få hem äldre versioner av Pages eller Keynote.

Jag förstår att Apple gör allt för att få användarna att uppdatera både mjukvara och hårdvara men nu blev en "bra" nyhet tråkig för en del av oss. Att köpa en ny dator för cirkus 20k är inte ett alternativ när det finns andra lösningar..

Ursprungligen av SethCohen:

Men vi som har en maskin som inte är kompatibel med 10.12?

Sitter på en Macbook Pro, mid -09 och ser ingen som helst anledning att köpa en ny dator. Har köpt Numbers tidigare (som inte går att uppdatera) och var därför väldigt glad när jag såg nyheten, bara för att bli besviken igen. Nu kan jag inte ens få hem äldre versioner av Pages eller Keynote.

Jag förstår att Apple gör allt för att få användarna att uppdatera både mjukvara och hårdvara men nu blev en "bra" nyhet tråkig för en del av oss. Att köpa en ny dator för cirkus 20k är inte ett alternativ när det finns andra lösningar..

Uruselt, Apple! De borde alla fall gett information att det gällde bara nyare datorer.

Om någon, så borde själva Apple förstå att burkarna håller ganska länge! Längre än att det finns fräscha uppdateringar, alla fall.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-20 09:15
Ursprungligen av SethCohen:

Men vi som har en maskin som inte är kompatibel med 10.12?

Sitter på en Macbook Pro, mid -09 och ser ingen som helst anledning att köpa en ny dator. Har köpt Numbers tidigare (som inte går att uppdatera) och var därför väldigt glad när jag såg nyheten, bara för att bli besviken igen. Nu kan jag inte ens få hem äldre versioner av Pages eller Keynote.

Jag förstår att Apple gör allt för att få användarna att uppdatera både mjukvara och hårdvara men nu blev en "bra" nyhet tråkig för en del av oss. Att köpa en ny dator för cirkus 20k är inte ett alternativ när det finns andra lösningar..

De gamla versionerna finns kvar under Köpt (om du har laddat ner dem tidigare).
Att uppdaterad programvara kräver nyare versioner av OS är inget nytt, det har "alltid" varit så.
Köp en begagnad, du får en bra maskin för 10k.

  • Medlem
  • 2017-04-20 09:25
Ursprungligen av SethCohen:

Men vi som har en maskin som inte är kompatibel med 10.12?

Sitter på en Macbook Pro, mid -09 och ser ingen som helst anledning att köpa en ny dator. Har köpt Numbers tidigare (som inte går att uppdatera) och var därför väldigt glad när jag såg nyheten, bara för att bli besviken igen. Nu kan jag inte ens få hem äldre versioner av Pages eller Keynote.

Jag förstår att Apple gör allt för att få användarna att uppdatera både mjukvara och hårdvara men nu blev en "bra" nyhet tråkig för en del av oss. Att köpa en ny dator för cirkus 20k är inte ett alternativ när det finns andra lösningar..

Med Sierra Patch Tool kan du uppdatera till Sierra. Kolla bara att ditt wifikort stöds, se längst ned, annars kan det bli lite trist.

Ursprungligen av kenjon:

De gamla versionerna finns kvar under Köpt (om du har laddat ner dem tidigare).
Att uppdaterad programvara kräver nyare versioner av OS är inget nytt, det har "alltid" varit så.
Köp en begagnad, du får en bra maskin för 10k.

Som jag nämde tidigare så har jag inte köpt annat än Numbers, där jag även påpekar programmet inte uppdateras längre som jag också har visat förståelse för. Inget konstigt med det.

Men med ditt resonemang menar du att man ska köpa en bättre beg dator för 10k, som ska ersätta vaddå? Möjligheten att uppdatera mjukvaran i ytterligare 3 år? Finns ingen uppenbar anledning att uppdatera när min nuvarande MacBook Pro från 2009 fortfarande fungerar utmärkt för mina ändamål. Det jag blir frustrerad över är att jag numera inte ens har möjligheten, av Apple, att skaffa mig Pages samt Keynote. Inte ens mot betalning.

Ursprungligen av pick-me-up:

Om någon, så borde själva Apple förstå att burkarna håller ganska länge! Längre än att det finns fräscha uppdateringar, alla fall.

Bara för att en Mac från 2007 fortfarande fungerar utmärkt så betyder det inte att den ska få senaste mjukvaran. Att skriva och underhålla kod kostar troligtvis mer desto längre tiden går. Någonstans behöver man dra en gräns för hur mycket tid och energi och pengar som är värt att peta in för att se till att gammal hårdvara fungerar med nya operativsystem. Apple har tydligen då dragit en ny gräns när macOS Sierra kom, och det är väl inte direkt en nyhet om man vet hur Apple alltid har agerat gentemot gammal hårdvara.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-21 22:01

Jag tror inte han klagar på att de nya versionerna inte funkar i gamla datorer, utan att man inte längre kan ladda ner de gamla versionerna, de som funkar.

1
Bevaka tråden