Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 8 kommer i rostfritt stål

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple släpper inte mindre än tre nya modeller av Iphone senare i år, enligt en ny rapport från Mark Gurman på Bloomberg. Mest spännande är en jubileumsutgåva i rostfritt stål med OLED-skärm.

Läs hela artikeln här

Lär bli ett mästerverk, som vanligt.

Design och skärm ungefär som en Samsung S7 gissar jag på, låter som det. Med metallbaksida istället för glas så ingen trådlös laddning.

Bör inte vara långt kvar innan designen läcker ut på höstens nya iPhones.

  • Medlem
  • 2017-04-18 18:06
Ursprungligen av keptang:

Design och skärm ungefär som en Samsung S7 gissar jag på, låter som det. Med metallbaksida istället för glas så ingen trådlös laddning.

Bör inte vara långt kvar innan designen läcker ut på höstens nya iPhones.

Japp snart kommer läckta bilder på skapelsen ?
Eller så har Apple knäckt trådlösladdning på distans genom rostfritt stål

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-04-18 18:13

Det finns icke magnetiskt rostfritt stål, det borde kunna fungera med trådlös laddning genom sådant. Austenitiskt stål.

Undra om de verkligen har löst Touch ID i displayen på "iPhone 8/Edition"?
Att sätta Touch ID på baksidan eller att slopa Touch ID som en del rykten föreslagit känns ju inte alls okej på något sätt.

Saxat från artikeln ovan: "...endast en flat OLED-panel med böjt glas på fram- och baksidan". Så trådlös laddning borde ju vara möjligt?

  • Medlem
  • 2017-04-18 22:16
Ursprungligen av Chaosstar:

Undra om de verkligen har löst Touch ID i displayen på "iPhone 8/Edition"?
Att sätta Touch ID på baksidan eller att slopa Touch ID som en del rykten föreslagit känns ju inte alls okej på något sätt.

Håller med dig
Det är den stora frågan
Uppenbarligen hoppades Samsung att S8 skulle få det och frågan är om Apple lyckas till Edition. Slopa Touch ID helt är det verkligen något man tror på

Ursprungligen av PaO:

Slopa Touch ID helt är det verkligen något man tror på

Det hoppas jag verkligen inte, älskar Touch-ID...!

Ursprungligen av CekariYH:

Saxat från artikeln ovan: "...endast en flat OLED-panel med böjt glas på fram- och baksidan". Så trådlös laddning borde ju vara möjligt?

Jo, på den modellen/erna.

Ursprungligen av keptang:

Jo, på den modellen/erna.

Så, vad betyder böjt glas på undersidan då?

Ursprungligen av CekariYH:

Så, vad betyder böjt glas på undersidan då?

Att det är böjt glas. Eller tänker du på trådlös laddning? Inga problem genom glas.

Ursprungligen av keptang:

Eller tänker du på trådlös laddning?

Det var väl det jag börjad med i denna semi-tråd, att det inte är säkert att trådlösa laddningen behöver gå igenom stål, utan att det säkert finns ett hål i stålet för mottagaren "fast osynligt typ", men ändå skyddat av glas sas.

Ursprungligen av CekariYH:

Det var väl det jag börjad med i denna semi-tråd, att det inte är säkert att trådlösa laddningen behöver gå igenom stål, utan att det säkert finns ett hål i stålet för mottagaren "fast osynligt typ", men ändå skyddat av glas sas.

Ryktet säger en jubileumsmodell i rostfritt och övriga modeller med glas/glas. Vi får se. ?

Ursprungligen av keptang:

Ryktet säger en jubileumsmodell i rostfritt och övriga modeller med glas/glas. Vi får se. ?

Japp, den som lever får se

Ursprungligen av PaO:

Håller med dig
Det är den stora frågan
Uppenbarligen hoppades Samsung att S8 skulle få det och frågan är om Apple lyckas till Edition. Slopa Touch ID helt är det verkligen något man tror på

Ursprungligen av CekariYH:

Det hoppas jag verkligen inte, älskar Touch-ID...!

Sarkasm faller platt till golvet när någon tar det på allvar...

Ursprungligen av BlackSmp:

Sarkasm faller platt till golvet när någon tar det på allvar...

...eller när man inte fattar att det är sarkasm, som jag då

Om de inte lyckats få till Apple ID genom skärmen så kan de ju lika gärna skjuta på 8/Edition och bara köra en 7S i år. Kompromisser känns oroväckande delux.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-19 09:39
Ursprungligen av Chaosstar:

Om de inte lyckats få till Apple ID genom skärmen så kan de ju lika gärna skjuta på 8/Edition och bara köra en 7S i år. Kompromisser känns oroväckande delux.

Ja, att skippa Touch-ID är ett definitivt no-no. Aldrig att jag skulle vilja vara utan det.

  • Medlem
  • 2017-04-19 17:59

Senaste ryktet från Sonny D är att Touch ID hamnar på baksidan

Ursprungligen av PaO:

Senaste ryktet från Sonny D är att Touch ID hamnar på baksidan

Fast efter det ryktet kom det ju ett rykte som sa att det inte alls va så utan att till och med kameran hamnar under skärmen och efter det ryktet kom ett rykte om att Touch ID försvinner helt istället.

  • Medlem
  • 2017-04-19 18:56
Ursprungligen av Chaosstar:

Fast efter det ryktet kom det ju ett rykte som sa att det inte alls va så utan att till och med kameran hamnar under skärmen och efter det ryktet kom ett rykte om att Touch ID försvinner helt istället.

Detta ryktet kom idag tydligen rapporterade 9to5mac.com ?
Men många rykten är det och snart kommer nog läckta bilder som är trovärdiga

  • Medlem
  • 2017-04-19 22:13

Sen är det ju "bara" rykten, vi vet ju egentligen med säkerhet vad som faktiskt sker och hur den färdiga produkten kommer se ut. Men jag tror, gissningsvis, att Touch ID kommer att bli kvar och att den kommer bli integrerad i skärmen. Känns inte Apple och snyggt att sätta den på baksidan. Apple skulle då också bli tvungen att göra hål på baksidan av sina skal, otroligt fult. Touch ID är en del av telefonens säkerhet och det är inte något Apple kommer att vifta bort.

Senast redigerat 2017-04-20 09:39
Ursprungligen av WiFi:

Sen är det ju "bara" rykten, vi vet ju egentligen med säkerhet vad som faktiskt sker och hur den färdiga produkten kommer se ut. Men jag tror, gissningsvis, att Touch ID kommer att bli kvar och att den kommer bli integrerad i skärmen. Känns inte Apple och snyggt att sätta den på baksidan. Apple skulle då också bli tvungen att göra hål på baksidan av sina skal, otroligt fult. Touch ID är en del av telefonens säkerhet och det är inte något Apple kommer att vifta upp.

Finns redan ett hål på telefonen iaf, Apple-loggan.
Så ingen stor grej att ha det öppet i skalen som många tredjepartsskal har.

  • Medlem
  • 2017-04-20 09:40
Ursprungligen av keptang:

Finns redan ett hål på telefonen iaf, Apple-loggan.
Så ingen stor grej att ha det öppet i skalen som många tredjepartsskal har.

Sant, antar att du syftar på kamerahålet Men Apple har alltid ett designtänk som många andra tillverkare saknar, och det känns inte Apple att ha den på baksidan och skapa ett till hål. Känns bara otroligt fult och ogenomtänkt.

Ursprungligen av WiFi:

Sant, antar att du syftar på kamerahålet Men Apple har alltid ett designtänk som många andra tillverkare saknar, och det känns inte Apple att ha den på baksidan och skapa ett till hål. Känns bara otroligt fult och ogenomtänkt.

Det är ett hål i bakstycket där Apple-loggan sittar, loggan är en separat del, så Touch ID skulle kunna sitta i den. Inte för att jag tror att det blir så, men möjligheten finns

  • Medlem
  • 2017-04-20 10:19
Ursprungligen av keptang:

Det är ett hål i bakstycket där Apple-loggan sittar, loggan är en separat del, så Touch ID skulle kunna sitta i den. Inte för att jag tror att det blir så, men möjligheten finns

Ännu fler rykten nu på MacRumors om Touch ID på baksidan. Kommer bli otroligt spännande att få se den i september, de flesta kommer nog bli väldigt nöjda. Vi får se hur de gjort med Touch ID då.

Är det i maj som foton börjar läcka oftast?
Typ paneler och baksidor? ?

  • Medlem
  • 2017-04-21 15:27
Ursprungligen av Mackan1984:

Är det i maj som foton börjar läcka oftast?
Typ paneler och baksidor? ?

Ja maj / juni kommer nog en hel del ?
Problemet för Apple är ju att de är beroende av iPhone då så stor vinst kommer från dem. Samsung har ju uppenbarligen klarat av Note 7 fadäsen och återhämtat sig. Tänk S7 telefonerna förra året eller iPhone började brinna på samma sätt då hade det varit förödande för respektive bolag

Ursprungligen av PaO:

Ja maj / juni kommer nog en hel del ?
Problemet för Apple är ju att de är beroende av iPhone då så stor vinst kommer från dem. Samsung har ju uppenbarligen klarat av Note 7 fadäsen och återhämtat sig. Tänk S7 telefonerna förra året eller iPhone började brinna på samma sätt då hade det varit förödande för respektive bolag

Fast vad samsung har i inkomstbringande verksamheter har ju Apple på sparkontot, så är inte speciellt orolig för Apple-pampen...

Bevaka tråden