Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga öppna sidor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-04-16 11:14

När jag tittar på t.ex. facebook i min iPhone märker jag att det ibland kommer upp en massa sidor som typ är ordnade i 3d efter varandra.

Började stänga ner sidorna på kryssen men sen försvann det igen.

Hur kommer jag dit och kan stänga ner.

Jag antar att detta äter minne?

Du hittar dina flikar genom att trycka på denna ikon. Bottenmenyn i Safari döljer sig för att frigöra skärmyta, den visar sig tex om du scrollar uppåt eller trycker nere i det högra hörnet. Minne behöver du inte oroa dig för.

Om du inte syftar på Safari så är det nog iOS multitasking du tänker på. Du aktiverar det med två snabba tryck på hemknappen. Ett bra sätt för att navigera till tidigare använda appar. Och samma sak gäller här, du behöver inte oroa dig för minne och du behöver inte stänga ner appar.
Om du av någon anledning vill stänga en app så sveper du helt enkelt den appen uppåt för att stänga ner den.

  • Medlem
  • 2017-04-16 12:52
Ursprungligen av barbapappa_86:

... Om du av någon anledning vill stänga en app så sveper du helt enkelt den appen uppåt för att stänga ner den.

Jag har upptäckt att appen Hälsa emellanåt uppdaterar gång- och löpningsstatistik endast om man gör just så. Ibland uppdateras det ändå. Kanske någon bugg som rättas till med tiden. Eller så kanske det beror på hårdvaran, jag har en äldre Iphone 5s.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-04-16 16:35
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du hittar dina flikar genom att trycka på denna ikon. Bottenmenyn i Safari döljer sig för att frigöra skärmyta, den visar sig tex om du scrollar uppåt eller trycker nere i det högra hörnet. Minne behöver du inte oroa dig för.

Om du inte syftar på Safari så är det nog iOS multitasking du tänker på. Du aktiverar det med två snabba tryck på hemknappen. Ett bra sätt för att navigera till tidigare använda appar. Och samma sak gäller här, du behöver inte oroa dig för minne och du behöver inte stänga ner appar.
Om du av någon anledning vill stänga en app så sveper du helt enkelt den appen uppåt för att stänga ner den.

Tack, men det är inte Safari och det är inte multitasking.

Ursprungligen av larsp777:

Tack, men det är inte Safari och det är inte multitasking.

Ta en skärmdump och ladda upp så vi förstår vad du menar.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-04-16 18:21
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ta en skärmdump och ladda upp så vi förstår vad du menar.

Ska testa om jag lyckas få fram det.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-05-25 10:34
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ta en skärmdump och ladda upp så vi förstår vad du menar.

Får be om ursäkt. Är nog trots allt Safari. Man kommer dit när man trycker på en länk antar jag

Så tack för tipset, det fungerar.

1
Bevaka tråden