Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro 15" late 2008 – Uppgradering av Mac OS X från Lion 10.7.5?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !

Jag har en MacBook Pro 15-tums, slutet på 2008 med följande konfiguration:

Processor 2,66 GHz Intel Core 2 Duo

Minne 8 GB 1067 MHz DDR3

Grafik NVIDIA GeForce 9400M 256 MB

Hårddisk Seagate Firecuda 3 TB

Programvara Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63)

Jag kör alltså Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63) och har väl varit försiktig i överkant när det gäller uppdateringar av operativsystemet. Nu har jag försökt installera Mac OS X MountainLion 10.8, vilket inte går. När jag startar installeraren kommer följande text upp:

"Innan OS X kan hämtas och återställ måste datorns behörighet verifieras av Apple." Klickar jag då på fortsätt kommer meddelandet: "Kunde inte hitta installationsinformationen för den här datorn. Kontakta AppleCare." Jag har ringt Apples support och därifrån ger de ingen support på en såpass gammal dator…

Det jag tänker är att hoppa över MountainLion 10.8 0ch hoppa på Yosemite eller Maverick direkt. Men dessa operativsystem kan jag inte heller finna på nätet. Det måste väl finnas något sätt att uppgradera min MacBook Pro till ett nytt operativsystem, en dator som är väldigt välskött och fräsch i övrigt, speciellt sedan den fick ny hybridhårddisk på 3 TB samt 8 GB internminne?

Jag vill helst undvika de två senaste varianterna av MacOS X, då jag är rädd att de skall slöa ner min dator väsentligt.

Jag hoppas på och är tacksam för hjälp från er experter därute!

Med bästa hälsningar

/ HarryLime

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-13 04:08

Iso borde finnas på stället vi inte pratar om här.
Men jag tror inte du behöver vara rädd för de nyare OS X.
Jag har inte märkt att det skulle vara mer tungdrivet iaf på mina macar från 2011.

Ursprungligen av Json_81:

Iso borde finnas på stället vi inte pratar om här.
Men jag tror inte du behöver vara rädd för de nyare OS X.
Jag har inte märkt att det skulle vara mer tungdrivet iaf på mina macar från 2011.

Tack!

Det funkade ypperligt. El Capitan är nu installerat! Och känns kvickare än Mac OS X Lion 10.7.5! Jag förfasas dock över de otroligt fula mapparna i turkos färg, liksom de fula röda, gula och gröna knapparna längst upp till vänster i varje fönster, som tidigare hade ett 3D-stuk. Dockan ser också otroligt konstig ut, med en turkos bakgrundsfärg. Drag and drop fungerar inte, vilket är märkligt...

En fråga: Känner du till något bra och välfungerande program för att göra exakta kopior på kopieringsskyddade DVD-filmer (Video TS), som direkt går att bränna på ny DVD?

Bästa hälsningar

Harry Lime

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-25 07:00
Ursprungligen av HarryLime:

Tack!

Det funkade ypperligt. El Capitan är nu installerat! Och känns kvickare än Mac OS X Lion 10.7.5! Jag förfasas dock över de otroligt fula mapparna i turkos färg, liksom de fula röda, gula och gröna knapparna längst upp till vänster i varje fönster, som tidigare hade ett 3D-stuk. Dockan ser också otroligt konstig ut, med en turkos bakgrundsfärg. Drag and drop fungerar inte, vilket är märkligt...

En fråga: Känner du till något bra och välfungerande program för att göra exakta kopior på kopieringsskyddade DVD-filmer (Video TS), som direkt går att bränna på ny DVD?

Bästa hälsningar

Harry Lime

Var länge sen jag fipplade med dvd. Makemkv, men minns inte om man kan lägga tillbaka det direkt på dvd.

1
Bevaka tråden