Apple Store

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Beställde Panther ifrån Apple Store och betalade in pengarna via SEB internet till deras bankgiro. Enligt SEB är pengarna hos mottagaren (Stitching Trusted Third) 2003-10-15. Apple Store väntar fortfarande på pengarna och säger att det kan ta upp till 10 bankdagar innan de får pengarna, annulerade därför beställningen och kommer nu att köpa Panther via butik i morgon. Nu kommer det att ta 10-15 dagar innan de har skickat tillbaks mina pengar och jag har dom på kontot igen. Snacka om dåliga betalningsrutiner. Använder man Swift; BIC och IBAN nr ska en betalning till utlandet ta max 3 dagar. Så om ni handlar på Apple Store betala inte via bankgiro.
Thomas

Nu vet jag inga detaljer om din just betalning men kan bara intyga att en överföring mellan post- och bankgiro kan vara en riktig pain in ass -- även inom Sverige. Och det hela beror tydligen på respektive banks välvilja att lämna ifrån sig pengarna, respektive suga åt sig av räntan. Plus att allt tycks ske manuellt. Nu gällde det vad jag förstår inga större summor i ditt fall men oavsett vilket så är det otroligt irriterande. För vad det nu är värt så lider jag med dig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-23 13:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Andersson
Nu vet jag inga detaljer om din just betalning men kan bara intyga att en överföring mellan post- och bankgiro kan vara en riktig pain in ass -- även inom Sverige. Och det hela beror tydligen på respektive banks välvilja att lämna ifrån sig pengarna, respektive suga åt sig av räntan. Plus att allt tycks ske manuellt. Nu gällde det vad jag förstår inga större summor i ditt fall men oavsett vilket så är det otroligt irriterande. För vad det nu är värt så lider jag med dig.

Floaten mina herrar, floaten...

Bankerna tjänar pengar på avgifter, gap mellan inlånings- och utlåningsränta. Och så genom "floaten", alltså att det tar några dagar mellan det att pengar skickas iväg tills de kommer fram. Och att bankerna under den tiden tjänar ränta (vilket inte vi gör)."

-T

1
Bevaka tråden