Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple erkänner problem med iTunes

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iTunes för Windows är kanske inte det mest välskrivna Windowsprogrammet som Steve Jobs stolt hävdade för en vecka sedan. Ett stort antal Windowsanvändare har rapporterat problem med programmet. Apple har under onsdagen tagit sig till kritiken och erkänt att programmet har sina brister. Under dagen har en uppdatering med versionsnummer. 4.1.1 lanserast. Uppdateringen domineras av ett antal buggfixar:

"A few customers reported conflicts with specific PC configurations and we quickly updated the iTunes software in response," säger Apple i ett uttalande till ZDnet. Uttalandet fortsätter: "iTunes 4.1.1 addresses an isolated incompatibility with Windows 2000 and older third-party CD burning software, as well as problems caused by corrupt MP3 files on some users' PCs."

PC användare kan ladda ner uppdateringen från Apples iTunessida. Macanvändare berörs inte av denna uppdatering.

Källa: ZDnet
Tipsare: thevil

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-23 01:22

Man kan undra varför man inte kan hämta uppdateringen till 4.1.1 via Help > Check For iTunes Updates.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 01:59

Skulle varit bra om en change-log fanns på nedladdningssidan och inte bara ge uttalanden i artiklar. Får se om denna version funkar då även jag hade problem och gav upp att få det att fungera på windows 2000. Att prata bort problemet genom att kalla Nero 5.5.10.54 2003-10-09 och InCd 4.0.5.6 2003-09-08 för osupportade gamla program är ju lite att ta i. Speciellt då WMP funkar utan problem i denna kombination. Sedan tycker jag det var tråkigt rubrikhysteri från Jobs då vilken nyrelease som helst har buggar.

Senast redigerat 2003-10-23 02:14
  • Medlem
  • 2003-10-23 02:54

Synd att inte den funkade att installera heller (XP)

winamp är inte så kul som folk tror.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-23 08:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av tiq
Synd att inte den funkade att installera heller (XP)

winamp är inte så kul som folk tror.

Jorå... utan problem dessutom (på min burk då...)

Nix, WinAmp inte rolig

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 08:41

funkar iTunes på mac så att om man har en iPod full med musik, och installerar ett nytt iTunes, med tom spellista, och ansluter sin iPod, så syknkar den automatiskt och raderar allt på iPoden?

verkar som om vissa pc-användare har haft det problemet.

borde ju komma upp någon sorts varning iaf?

jag kör iTunes på Xp - på jobbet och det fungerar utmärkt!

Skulle inte förvåna mig om det börjar ryktas att Apple lagt ner iTunes för Mac nu när Windows-versionen fått ett högre versionsnummer

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 09:45

Kan någon lägga ut en direktlänk till denna version snälla!

Jobbets brandvägg spärrar nämligen alla sidor som har med sex, mp3, gambling osv att göra och därmed också allt under apple.com/itunes!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-23 09:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
jag kör iTunes på Xp - på jobbet och det fungerar utmärkt!

Tyvärr verkar man inte kunna säga detsamma om din webläsare.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 10:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av torbjorn2000
Jobbets brandvägg spärrar nämligen alla sidor som har med sex, mp3, gambling osv att göra och därmed också allt under apple.com/itunes!

Jo, det är väl helt korrekt att lägga in en block på subversiva sidor i brandväggen - hur skulle det se ut om folk skådade ljuset på arbetstid

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 10:37

Har kört WinXP på jobbet länge nu och lyssnat på MP3 i diverse applikationer, men jag måste säga att inget slår iTunes! Rent, snyggt och strukturerat!

Försöker nu missionera så att mina kollegor installerar det så vi kan dela filer!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 18:05

Har försökt att rippa en CD i itunes för windows, men det verkar inte fungera. Den spelar inte ens låtarna från CD:en.

Hur gör man?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 18:46

Ok, nu gick det.
Det verkar att första omstarten efter installeringen inte blev bra - varför vet jag ej. Efter att ha startat om datorn en gång till hittade den audioskivorna utan problem....

Hmmm... Min iTunes hackar som f*n, precis som QT gör.
Någon som vet vad det kan vara för vajsing (förutom att det är en PC jag kör det på)? QT har aldrig fungerat på min burk.

1
Bevaka tråden