Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att sälja sin själ till djävulen

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-03-21 20:09

Jag har varit kund hos Com Hem nästan hur länge som helst. När dom skulle höja priset för programpaketet så började jag kika efter alternativ. Jag hade nästan bestämt mig för en annan leverantör och ringde Com Hem för att säga upp abonnemanget.
Vad som sen hände kan jag tyvärr inte riktigt förklara, skammen är för stor... Det som inträffade var i alla fall att jag blev erbjuden en Tivo-box och halva kostnaden på abonnemanget i ett år framåt. Snål som man är tackade jag efter betänketid ja... Boxen ska levereras runt den 29e och övergången från CI-modul med programkort till boxen ska ske den 1/4.
Men som ett tidigt aprilskämt så har Com Bort redan valt att avaktivera kortet. Nu kan jag endast se dom fria kanalerna, alltså 1, 2, 4, 6 osv. Överallt annars står det bara "kodad signal".
Jag tog kontakt med supporten och den sedvanliga felsökningskarusellen satte igång:

Göra TVn strömlös
Ta ur programkortet ur CI-modulen
Kontrollera programkortets och modulens serienummer (Det har fungerat i 5-6 år, men ikväll kunde det tydligen vara fel?)
Signalstyrkan kontrollerades i menyn på TVn
Com Bort skickade en ny signal till TVn samt en ny parkoppling för kort och modul
Sist men inte minst gjordes en återställning av TVn och en ny kanalsökning

Allt givetvis i onödan. Kanalerna är lika kodade och otittbara nu som innan. Killen i supporten hävdar att programkortet fortfarande är aktivt och att felet måste ligga någon annan stans.
Vad är oddsen för att det fungera "felfritt" (nåja) i 5-6 år och en dryg vecka innan övergången så försvinner bara alla kanaler plötsligt medan jag tittar på min ATV? (Kanalerna fungerade innan filmen, men inte efter) Givetvis har man från deras sida stängt av kortet för tidigt! Försök gärna inbilla mig något annat!
Försökte resonera med killen i supporten och sa att om dom bara skickar ut boxen i morgon och aktiverar den så kan vi bara dra ett streck över allt. Men åh nej, så lätt är det minsann inte! Först måste det utredas vad som är fel. Och det kan tydligen ta tid. Jag blir bara så trött... Nu lär det inte hända något före månadsskiftet när boxen kommer. (Om den kommer)
Hell Ain't a Bad Place to Be sjöng AC/DC, men jag vet inte...

Jag har gjort det - jag har sålt min själ till djävulen! (För halva priset)


Viktigaste av allt, kommer du att kunna se F1 i helgen?

  • Medlem
  • 2017-03-21 21:16
Ursprungligen av keptang:


Viktigaste av allt, kommer du att kunna se F1 i helgen?

Jadå! Viaplay och Apple Tv. ??

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-21 21:24

Så kan man boka Viasat Motor bara, helst via webben eller Viasats app i ATV4?
Eller gäller att man måste hyra allt de har och lite till för F1?

Ursprungligen av mattiL:

Så kan man boka Viasat Motor bara, helst via webben eller Viasats app i ATV4?
Eller gäller att man måste hyra allt de har och lite till för F1?

Du "får" lite mer på köpet, kika på www.viaplay.se.
449/månad behöver du betala. Men det fina är att du inte behöver betala för en månad om du inte vill, bara att säga upp det. Så du är inte låst till att betala i 12/24 månader eller vad nu bindningstiderna ligger på.

  • Medlem
  • 2017-03-21 22:23
Ursprungligen av mattiL:

Så kan man boka Viasat Motor bara, helst via webben eller Viasats app i ATV4?
Eller gäller att man måste hyra allt de har och lite till för F1?

Ursprungligen av keptang:

Du "får" lite mer på köpet, kika på www.viaplay.se.
449/månad behöver du betala. Men det fina är att du inte behöver betala för en månad om du inte vill, bara att säga upp det. Så du är inte låst till att betala i 12/24 månader eller vad nu bindningstiderna ligger på.

Sportpaketet kostar 399:-/mån. Tyvärr kan man inte välja enbart Viasat Motor. Förr kunde man det om man hade abonnemang hos tex Com Bort eller Felia, men den möjligheten har man täppt till sedan länge tyvärr.

Ursprungligen av Dalle:

Sportpaketet kostar 399:-/mån. Så är man bara intresserad av motorsporten som tex F1 så räcker det med sportpaketet.

Aha, det finns ett sånt nu (eller kanske funnits hela tiden, jag som missat), toppen. Ett F1-paket för 99/månad hade varit ännu bättre.

edit: Javisst finns det, då slipper man betala 50/månad för gamla filmer.

  • Medlem
  • 2017-03-21 22:29

Det tråkiga är ju att Viasat har tappat rättigheterna till flera motorsporter till konkurrenterna. Förr kunde man se tex DTM. Känslan är att man får betala mer och mer för mindre tv varje år.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-03-22 08:27

Vi flyttar till hus om ett drygt år. Då slipper vi Com Hem och deras erbarmligt dåliga tjänst. Ska fira med champagne och elda upp deras avtal på grillen. Sedan är det fiber 4ever baby.

Ursprungligen av flygarn:

...deras erbarmligt dåliga tjänst...

Jag blir nyfiken på vad som anses erbarmligt dåligt.

Jag är jättenöjd med Comhem. Har haft dem som leverantör i huset i ca 7-8 år nu, och tv-tjänsten funkar som den ska, och bredbandet levererar lite mer än utlovad hastighet. Och de få gånger jag har behövt kontakta supporten, så har de varit mycket hjälpsamma och kunniga.

Men deras kundtjänst har ju inte alltid varit så bra som jag upplever den nu. Jag hade Comhem i en lägenhet på 90-talet, och kontakterna med supporten då var ju som natt och dag jämfört med nu. Tyvärr lever kanske det gamla ryktet kvar hos många.

Ursprungligen av flygarn:

...Sedan är det fiber 4ever...

Det ena utesluter inte det andra. Comhem levererar också fiber. I vår villasamfällighet är vi på väg att skaffa fiber, och det lutar just nu åt att det blir Comhem som får uppdraget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-22 12:36

TLDR;
Om du inte har USB-dongeln till WiFi eller nätverkskablen kopplad till TiVO boxen så blir det problem. Du kan även behöva para ditt kort med boxen manuellt. Dvs ringa in till CH och läsa upp numret på din box.

1
Bevaka tråden