Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra proportioner på filmvisningsfönster

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har några gamla filmer liggande på hårddisken som vid digitaliserandet dragits ut horisontellt från 1.33:1 till... - ja något annat. Jag lyckas inte i varken VLC eller Quicktime ändra uppspelningsfönstret oproportionellt så att man inte får huvudvärk när man ser dem. Någon som vet om det går. Har ett minne av att det gick förr i QT.
Orkar inte - som första lösning -stuva in dem i något klipprogram för att i slutändan spotta ut en helt ny film.

Menar du det här?

Isf finns det i VLC. Finns i MPC-HC också. Om du inte menade det så skit i detta inlägg

Ursprungligen av martinator:

H
<snip>
Orkar inte - som första lösning -stuva in dem i något klipprogram för att i slutändan spotta ut en helt ny film.

"Stuva in" i final cur pro X som exempel betyder:
Drag filmen till FCP X
Ändra sidoförhållande med några få klick
Exportera

Det är troligen absolut enklast att "stuva" in det i ett NLE-program.

Ursprungligen av SweSG:

Menar du det här?

http://i.imgur.com/lfM6jvE.png

Isf finns det i VLC. Finns i MPC-HC också. Om du inte menade det så skit i detta inlägg

Nix - oproportionerligt - dvs jag vill öka höjden utan att påverka bredden.

Ursprungligen av hummel:

"Stuva in" i final cur pro X som exempel betyder:
Drag filmen till FCP X
Ändra sidoförhållande med några få klick
Exportera

Det är troligen absolut enklast att "stuva" in det i ett NLE-program.

Då får det blir så.... Har inte FCP X men väl Adobe CC, Premiere borde väl fungera på samma sätt?
Men ändå underligt att man inte kan styra fönstrets storlek som man vill utan är låst till proportionerna. Eller så är det mer komplicerat än jag tror med video. Är en sån där papperskille...

Har du redan investerat i Adobe CC så behöver du inte köpa FCP X. Fungerar säkert på samma sätt i Premiere.

1
Bevaka tråden