Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Porsche Design ger sig in i datorbranschen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Porsche Design har tagit sig an allt från pennor till klockor och träningsskor, men nu ger de sig in i datorbranschen med hybridenheten Book One.

Läs hela artikeln här

De designar ju hårddiskar med LaCie... Så helt nytt för dem är det inte.

Ursprungligen av martinator:

De designar ju hårddiskar med LaCie... Så helt nytt för dem är det inte.

Och klockor samt mobiltelefoner.

Ursprungligen av martinator:

De designar ju hårddiskar med LaCie... Så helt nytt för dem är det inte.

...o kök

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-02-28 12:28
Ursprungligen av martinator:

De designar ju hårddiskar med LaCie... Så helt nytt för dem är det inte.

Ja det är ju definitivt tillbehör som man kan använda tillsammans med datorer, men datorer är det ju inte Teknikprylar har de däremot utvecklat sedan ett antal år tillbaks, det har du helt rätt i.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-02-28 20:31

@ekloev jag håller inte med dig – du ser datorn ur en normal människas perspektiv. Den här datorn har nog inte svårt att sälja in sig, då det är en premiumdator med märkesnamn. Var och en har råd med en Mac idag. Vad finns då kvar för de med för mycket pengar?
Nu finns Porsche Design. En dator med helt andra försäljningsmål och marginaler.

-Satt det verkligen en stor fet klisterlapp under datorn?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-02-28 20:50
Ursprungligen av reboot81:

@ekloev jag håller inte med dig – du ser datorn ur en normal människas perspektiv. Den här datorn har nog inte svårt att sälja in sig, då det är en premiumdator med märkesnamn. Var och en har råd med en Mac idag. Vad finns då kvar för de med för mycket pengar?
Nu finns Porsche Design. En dator med helt andra försäljningsmål och marginaler.

-Satt det verkligen en stor fet klisterlapp under datorn?

Absolut, jag menade inte att folk inte är villiga att betala stora pengar för bra hårdvara eller varumärken som är viktiga för dem, det jag ställde mig tveksam till var att folk idag ser Porsche Design som ett varumärke värt att investera i över märken som Apple eller Microsoft. Porsche Design har, i alla fall enligt mitt intryck, inte samma tyngd som deras bildivision och jag tror att folk hellre investerar stora summor pengar i företag som är etablerade och välkända inom just datorbranschen. Men det återstår att se om jag har rätt eller fel där!

Haha, ja, men det var bara för att det var ett pressevent, det kommer inte sitta feta klisterlappar på datorerna som når marknaden

1
Bevaka tråden