Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Raderas samtalshistoriken vid en återställning?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej,

Hade lite problem med telefonen och raderade då allt samt återställde telefonen som en ny enhet, men märkte att Samtalshistoriken fanns kvar. Skall det vara så?

Då gjorde du fel, alternativt att det är sparat på sim-kortet.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då gjorde du fel, alternativt att det är sparat på sim-kortet.

Men vet inte riktigt vad som gjordes fel? Vid alla alternativ om återställning så valde jag nej, samt ny enhet, och detta är första gången jag märker av att samtalshistoriken finns kvar.

Men det skall alltså inte finnas kvar?

Ursprungligen av Darwichee:

Men vet inte riktigt vad som gjordes fel? Vid alla alternativ om återställning så valde jag nej, samt ny enhet, och detta är första gången jag märker av att samtalshistoriken finns kvar.

Men det skall alltså inte finnas kvar?

Testa ta ut sim-kortet och se om de finns kvar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-03-03 13:39

Det kan inte vara så att du loggade in med ditt Apple ID igen och det följer med tillsammans med kontakterna eller nåt kanske?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-03 13:48
Ursprungligen av CEk:

Det kan inte vara så att du loggade in med ditt Apple ID igen och det följer med tillsammans med kontakterna eller nåt kanske?

Så är det nog, två iPhones inloggade med samma Apple-ID synkar sina respektive samtalslistor via iCloud. Finns någon tråd om det här där någon ville separera tjänste- och privattelefonen men använde samma Apple-ID.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-03-03 17:09

Nu är ju inte AppleID så väldigt definierbart.... Det går hur bra som helst att ha samma AppleID på iTunes/AppStore på flera enheter. Däremot bör iClouds AppleID vara separata på varje enhet för att inte blanda Kontakter, Kalendrar etc.

Det är som ni säger. Jag använder mitt icloud som Apple id och jag antar att när man loggar in på kontot så synkas även samtalshistoriken.

Tack så mycket för alla svar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-05 15:14
Ursprungligen av Darwichee:

Det är som ni säger. Jag använder mitt icloud som Apple id och jag antar att när man loggar in på kontot så synkas även samtalshistoriken.

Tack så mycket för alla svar.

Ja, det blev en liten storm i ett vattenglas på en del forum i höstas när det avslöjades att Apple loggar samtalslistor utan att tydligt tala om det. Detta går ej att stänga av om man är inloggad till sitt iCloud-konto. Apples svar var:

Citat:

We offer call history syncing as a convenience to our customers so that they can return calls from any of their devices.
... mera text ...
... och påminnelse att om du har ett bra lösenord och tvåfaktorautentisering till ditt iCloud är informationen säker

https://9to5mac.com/2016/11/17/elcomsoft-ipho...

1
Bevaka tråden