Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 3310 nylanseras av HMD

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En modern version av mobilklassikern Nokia 3310 erbjuder fin batteritid till ett förmånligt pris, och fyra färger. Dessutom kommer tre nya smarta mobiler under namnet Nokia.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

En modern version av mobilklassikern Nokia 3310 erbjuder fin batteritid till ett förmånligt pris, och fyra färger. Dessutom kommer tre nya smarta mobiler under namnet Nokia.

Läs hela artikeln här

Jag gissar på fail. För olik originalet både till utseende och funktioner... Jag skulle inte heller bli förvånad om den nya inte är i närheten av att vara lika hållbar som den gamla.

Bild från Cnet: https://www.cnet.com/products/nokia-3310/prev...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-02-28 09:56

Tänk inte på Sverige, i utlandet finns det fortfarande behov av enkla/billiga telefoner.

Det finns redan en uppsjö av enkla/billiga telefoner över hela världen. Fördelen med att ha en "riktig" nyversion av en 3310 vore (väl?) att den antagligen skulle bli bra mycket hållbarare och dessutom _ännu_ strömsnålare än det som släpptes nu. (Läs: ingen kamera, fånigt wap-internet eller färgskärm). Misstänker att för att få plats med allt lågkvalitativt lull-lull så har man behövt snåla på batteri-, plast- och knappkvalitet.

Annars så är det här banne mig en billig, liten och lätt telefon:

Kostar en dryg hundring. På svenska marknaden får man hosta upp ytterligare en femtiolapp till för att få en Denver hos Webhallen.

Dubbla det och man kan få en sprillans ny 4" androidtelefon. Visserligen totalt oanvändbar för alla som vant sig vid en iPhone, men ändå...

Senast redigerat 2017-02-28 11:10
1
Bevaka tråden