Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mackbook pro, skärmen slocknar ibland.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är en macbook pro från tidiga 2015
Första gången jag märkte detta var när jag ställde datorn på en baslåda, då slocknade skärmen, och när jag flyttade datorn tändes den igen. Då trodde jag det hade med magnetfält att göra på nått vis. Men nu händer detta även när jag bara har den i vissa ställningar i mitt knä. Och det är kontinuerligt, samma position, den slocknar, flyttar jag den tänds den igen.
Nån som har en aning?

Ursprungligen av Skumtomte:

Det är en macbook pro från tidiga 2015
Första gången jag märkte detta var när jag ställde datorn på en baslåda, då slocknade skärmen, och när jag flyttade datorn tändes den igen. Då trodde jag det hade med magnetfält att göra på nått vis. Men nu händer detta även när jag bara har den i vissa ställningar i mitt knä. Och det är kontinuerligt, samma position, den slocknar, flyttar jag den tänds den igen.
Nån som har en aning?

Det låter som att det är samma problem när du har den i knät som på högtalaren.

Jag ha råkat ut för samma sak där jag haft magneter under bordet eller om jag ställt min Macbook på frugans Macbook så att magneten för locket aktiveras. Antagligen har du något på dig som gör att magneten aktiveras när du har den i knät, ditt skärp eller något i fickan kanske?

Ursprungligen av DanielForsberg:

Det låter som att det är samma problem när du har den i knät som på högtalaren.

Jag ha råkat ut för samma sak där jag haft magneter under bordet eller om jag ställt min Macbook på frugans Macbook så att magneten för locket aktiveras. Antagligen har du något på dig som gör att magneten aktiveras när du har den i knät, ditt skärp eller något i fickan kanske?

Yes, forsake lite på saken! Det var fodralet till mobilen som kom för nära den magnetiska laddporten. Verkar som att så fort den känner av ett annat magnetfält än laddaren så fimpar den skärmen, for some reason.
Hoppas det inte gör någon skada på datorn, känns ju inte jättenyttigt.

Ursprungligen av Skumtomte:

Yes, forsake lite på saken! Det var fodralet till mobilen som kom för nära den magnetiska laddporten. Verkar som att så fort den känner av ett annat magnetfält än laddaren så fimpar den skärmen, for some reason.
Hoppas det inte gör någon skada på datorn, känns ju inte jättenyttigt.

Nej det är ingen fara. Det är samma mekanism som släcker skärmen när du stänger datorn och det sker med en magnet som känner av när locket är stängt. Skillnaden är bara att även andra saker kan aktivera det, det är allt. Inget att bekymra sig över.

1
Bevaka tråden