Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPhone 7 säkerhetskopierar inte längre när jag ansluter laddkabeln

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Sedan i höstas har jag en iPhone 7 som har fungerat helt klanderfritt. Häromdagen upptäckte jag att den inte hade gjort någon backup/säkerhetskopia de senaste två veckorna. Jag laddar den varje till varannan natt och det brukar fungera felfritt. Jag har iOS 10 2.1. Min iPad Air hade inte heller säkerhetskopierats den senaste veckan och den hade näst senaste iOS.

Jag har varit med om detta en gång tidigare för ett par år sedan. Men någon dag senare kom någon iOS-uppdatering och sedan fungerade det. Men det stod ingenting om att den nya iOS-versionen skulle fixa problem med iCloud-bakcupen.

Visst, det går nästan lika enkelt att starta iCloud-backuren manuellt, men det ska ju inte behövas. Jag har 100 Mbit i Com Hem-hus.

Så... Vad beror detta på, måntro? Och hur löser man detta?

Tack på förhand för ev. hjälp.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-02-23 22:41

Antagligen något som hängt sig.
Stäng av backupen och sätt på den igen. Gör gärna en backup till datorn först. Vidare kan du pröva Hård omstart, logga in och ut på iCloud.

Ursprungligen av reboot81:

Antagligen något som hängt sig.
Stäng av backupen och sätt på den igen. Gör gärna en backup till datorn först. Vidare kan du pröva Hård omstart, logga in och ut på iCloud.

Jag tackar!
Jag har redan provat att stänga av backupen och sedan aktiverat den igen. Hittills har det inte hjälp. Jag har även stängt av luren på "vanligt" sätt och sedan startat den igen. Men ingen skillnad. Sedan gjorde jag en Hård omstart och snart ska jag ansluta laddkabeln och se om den gör en backup. Den senaste manuella backupen var klar kl. 21.55. Får väl avvakta och se om den gör en backup.

Jag har också startat om min router utan att det hjälpt. Både iPhone 7, iPad Air, Mac och Apple TV brukar fungera helt perfekt.

Jag har dock inte testat att logga ut från iCloud ännu.

Den manuella backup jag gjorde strax före kl. 22 ikväll tog 5-10 minuter. Men nu tänkte jag göra ytterligare en iCloud-backup och står det att det beräknas ta två timmar.

Senast redigerat 2017-02-23 23:31

Jag har också råkat ut för detta. Jag kör senaste betan.

För mig så räckte det med en manuell backup för att lösa allt för mig. Det rullade igång efter den manuella backupen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har också råkat ut för detta. Jag kör senaste betan.

För mig så räckte det med en manuell backup för att lösa allt för mig. Det rullade igång efter den manuella backupen.

Tack!
Vid ett tillfälle igår kväll så tror jag att det gjordes en backup efter att jag hade gjort en manuell backup. Knepigt…

1
Bevaka tråden