Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte önska mej en Mac Mini. Jag var till Digital Inn och kollade på en sån dator. Den kan kopplas till en stor skärm såg jag då. Man kan också koppla den till TV och video men då är frågan var ska man ha tangentbordet?? Finns det skärmtangentbord till Mac mini?
Jag kallas oftast för bara Maria
/Maria

Ursprungligen av Anna Maria:

...Finns det skärmtangentbord till Mac mini?...

Vad menar du med "skärmtangentbord"?

Det kanske inte finns till något OS i Mac? Det finns till Windows iallafall...
/Maria

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-21 13:01

Ska du använda den som en dator eller för att titta på filmer på TVn?

Om du vill använda den som en dator bör du definitivt skaffa ett riktigt tangentbord och en riktig mus eller styrplatta. Dessa ansluts med USB eller så kör du trådlöst (bluetooth). Om du med "skärmtangentbord" menar ett tangentbord som visas på skärmen som du kan klicka på med en mus så, ja, det finns, men det är ohyggligt jobbigt att mata in längre texter på det. Och jag rekommenderar att du skaffar en riktig datorskärm till den istället för att göra datorarbete på TVn.

Vill du koppla till TVn för att kolla filmer så undrar jag om inte AppleTV är ett bättre val. Lite beroende på användningsområde...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-02-21 19:15
Ursprungligen av Anna Maria:

Jag tänkte önska mej en Mac Mini. Jag var till Digital Inn och kollade på en sån dator. Den kan kopplas till en stor skärm såg jag då. Man kan också koppla den till TV och video men då är frågan var ska man ha tangentbordet?? Finns det skärmtangentbord till Mac mini?
Jag kallas oftast för bara Maria
/Maria

Svar Ja, det finns.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-02-22 00:05

Jag kör Macmini mot TV som min "huvuddator" trots att jag även har en iMac. Dagens stora TVformat ger rätt bra bild om man inte sitter för långt bort. Jag skriver dock inga längre texter (max 2 A4), surf, email, streamar video etc. Använder Apples trådlösa tangentbord och styrplatta.

Ursprungligen av kenjon:

Jag kör Macmini mot TV som min "huvuddator" trots att jag även har en iMac. Dagens stora TVformat ger rätt bra bild om man inte sitter för långt bort. Jag skriver dock inga längre texter (max 2 A4), surf, email, streamar video etc. Använder Apples trådlösa tangentbord och styrplatta.

Vad bra att man kan ha trådlöst tangentbord. Då var det problemet löst...
/Anna Maria

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-02-24 08:21

Även styrplattan är trådlös.
http://www.apple.com/shop/mac/mac-accessories...

Ursprungligen av kenjon:

Även styrplattan är trådlös.
http://www.apple.com/shop/mac/mac-accessories...

Jag ser så dåligt på den bilden. Jag vet inte om det beror på min webbläsare Chromium.
Det var inte så bra att den var trådlös... Mindre moduler som styrplattor och möss kan lätt försvinna eller åka i golvet
lättare...
/Maria

Ursprungligen av Anna Maria:

...Det var inte så bra att den var trådlös...

Om du ska ha datorn vid tv:n, och du ska ha ett trådlöst tangentbord - var hade du då tänkt koppla in en trådkopplad mus? Kan behövas ganska lång tråd då...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-03-02 00:49

Och den är inte så liten, lika djup som tangentbordet, och lika bred.

1
Bevaka tråden