Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Public Beta 10.3 - kan inte återställa efter säkerhetskopia

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blev inatt bestulen på min iPhone 7 Plus 256. Köpte på förmiddagen en likadan, men när jag uppdaterat den till beta 10.3(vilket jag var tvungen då iTunes sa att proframvaran på telefonen var för gammal för backupen) så kan jag ändå inte återställa till min gamla backup (10.3) som jag har i iTunes.
Det stod något först om att den är skadad men detta kommer inte upp längre, men nu står det att den inte kan hittas:

"Problem uppstod vid hämtningen av programvara för iPhone-enheten "iPhone NY. Den begärda resursen hittades inte"

Jag antar att de menar 10.3

När jag går in i iTunes inställningar under enheter finns det en backup där och när jag högerklickar och väljer "Visa i Finder" hittar jag den där.
Varför är det så här?
Vad kan jag göra?

(Jag har nu ställt den i "Återställningsläge" för att se om det funkar, men det iTunes gör är at den vill ladda ner 10.2.1 och installera. Vill inte avbryta detta nu då den extraherar programvara. Och min backup går ju som sagt inte in där då den är från 10.3
Dessvärre arkiverade jag inte min sista 10.2.1-backup)

UPPDATERING:
Jag valde "Återskapa iPhone", det var det som inte fungerade. Nu tar jag "Återskapa sälerhetskopia", då får jag:

"iTunes kunde inte återställa iPhone-enheten "iPhone" eftersom säkerhetskopian var skadad eller inte kompatibel med den iPhone som återställs"

Någon som har några förslag?

Kan du välja den manuellt? Kommer inte riktigt ihåg, men tror det är shift du håller in medan du klickar.

MEN, när detta inte funkar så vill den ju synkronisera iPhonen en första gång. Du vill den ändå synkronisera in massa(alla?) appar jag haft tidigare(dock inte i mappar och på samma ställen som tidigare, men ändå).
Hur kan den veta detta?

Jag har loggat in på mitt iCloud-konto(var jag tvungen för att lägga in Beta 10.3 etc.
Men i Meddelanden har jag inte hela min historik, utan endast meddelanden jag hunnit få idag sedan jag startade iPhonen. Varför?

Just nu håller den på och kopiera in 150 appar vilket tar en stund.
Inga andra inställningar verkar ha hängt med hittils.

Kan någon ge lite klarhet i varför det är så här?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan du välja den manuellt? Kommer inte riktigt ihåg, men tror det är shift du håller in medan du klickar.

Exakt var? När jag väljer säkerhetskopian jag vill lägga in?

Jag hamnar liksom här och får välja säkerhetskopia(jag har bara en) - se bilaga

Uppdaterar, på något vis vet den vilka filmer jag har haft inlagda från iTunes till iPhone och håller på och kopierar över dem med.
Någon som har någon förklaring?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-02-18 13:21
Ursprungligen av theplague:

Uppdaterar, på något vis vet den vilka filmer jag har haft inlagda från iTunes till iPhone och håller på och kopierar över dem med.
Någon som har någon förklaring?

Det är skillnad på synkronisering och backup. iTunes kan synkronisera dina mediasamlingar oavsett version av iOS.

Du har ingen backup av gamla telefonen i iCloud?

Ursprungligen av IngoX:

Det är skillnad på synkronisering och backup. iTunes kan synkronisera dina mediasamlingar oavsett version av iOS.

Du har ingen backup av gamla telefonen i iCloud?

Ah ok, men jag förstår ändå inte riktigt hur den vet vad den ska synkronisera in, bara för jag har installerat dem en gång.

Har tyvärr ingen backup i iCloud. Kör alltid mot iTunes. Klantigt missade jag att man borde "arkivera" sista innan man går till Beta.

Men, ang min historik i Meddelanden, varför läses inte det in? Ligger det i backupen med? Trodde det hörde till iCloud(jag kan ju läsa in dem i Meddelanden på MacBooken, även historik när jag varit utloggad en tid) Detta förstår jag inte logiken i.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-02-18 13:38

Enligt instruktion skall du efter uppdatering till beta 10.3 välja att radera allt innehåll och inställningar och därefter återställa säkerhetskopia.

Återskapa från en säkerhetskopia i iTunes eller iCloud när en senare version av iOS krävs

Ursprungligen av IngoX:

Enligt instruktion skall du efter uppdatering till beta 10.3 välja att radera allt innehåll och inställningar och därefter återställa säkerhetskopia.

Återskapa från en säkerhetskopia i iTunes eller iCloud när en senare version av iOS krävs

Ah tack! Testar det ev snart.

Nu när jag synkat allt som nämndes ovan, verkar det som jag kan återställa efter säkerhetskopian. Det rullar nu iaf och felmeddelandet ovan har hittills inte kommit upp(och jag tar för giiiiivet att det fortsätter på den här vägen haha).
Återkommer.

Tack så länge för länken!

Uppdatering:
Det sket sig efter en stund ändå, när den beräknade tiden. Tester din länk.

Vilken version av iOS har din stulna telefon?

Ursprungligen av IngoX:

Enligt instruktion skall du efter uppdatering till beta 10.3 välja att radera allt innehåll och inställningar och därefter återställa säkerhetskopia.

Återskapa från en säkerhetskopia i iTunes eller iCloud när en senare version av iOS krävs

Funkade tyvärr inte, när den börjat beräkna tid och den står på 5 tim(precis som hände innan när jag synkroniserat allt) får jag:

""iTunes kunde inte återställa iPhone-enheten "iPhone" eftersom säkerhetskopian var skadad eller inte kompatibel med den iPhone som återställs""

Har ställt den i DFU mode nu men den verkar extrahera programvara i iTunes, vilket tyvärr är 10.2.1 så då är jag tillbaka på ruta 0.
Får uppdatera till 10.3 igen, göra enligt din länk, sen ska jag testa via Recovery Mode.

Ursprungligen av hummel:

Vilken version av iOS har din stulna telefon?

Kanske var aningen otydlig, men skrev "min gamla backup (10.3)".
Så, 10.3.

Ursprungligen av theplague:

Har ställt den i DFU mode nu men den verkar extrahera programvara i iTunes, vilket tyvärr är 10.2.1 så då är jag tillbaka på ruta 0.
Får uppdatera till 10.3 igen, göra enligt din länk, sen ska jag testa via Recovery Mode.

Recovery Mode gav endast valet att återställa till 10.2.1 med.

Så, jag hittar ingen lösning.

Funkar det inte att ladda ner ipsw-filen, uppgradera i iTunes och sen återställa säkerhetskopian?

Ursprungligen av theplague:

Kanske var aningen otydlig, men skrev "min gamla backup (10.3)".
Så, 10.3.

Det är aldrig bra att köra beta på och ha något av värde på telefonen, tyvärr.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-02-19 00:37

Har du först gjort klar din nya telefon med 10.2.1? Sedan enroll hos Apple för att få köra 10.3, och laddat ner profilen? Därefter borde du kunna läsa in backupen, tycker jag.

Ursprungligen av kenjon:

Har du först gjort klar din nya telefon med 10.2.1? Sedan enroll hos Apple för att få köra 10.3, och laddat ner profilen? Därefter borde du kunna läsa in backupen, tycker jag.

Vad menar du "gjort klar"? 10.2.1 har funnits i den "ren", sen har jag laddat ned beta-profil till telefonen(för att göra det måste jag logga in på mitt iCloud). Sedan uppdaterat till 10.3. Då kan den inte läsa in min backup från förra telefonen med 10.3.

Förstår lite rörigt här ovan, men det är vad jag gjort och försökt beskriva.

  • Medlem
  • 2017-02-19 13:42

Du kanske körde beta 1 på din gamla telefon och nu kör beta 2 på den nya och backuperna är inkompatibla mellan dessa versioner?

Ursprungligen av Ljung:

Du kanske körde beta 1 på din gamla telefon och nu kör beta 2 på den nya och backuperna är inkompatibla mellan dessa versioner?

Beta 2 på båda.

1
Bevaka tråden