Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa mappar i mappar i Numbers

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, skulle vilja skapa undermappar i mappar i Numbers på min iPad. Går det?

Senast redigerat 2017-02-12 12:04

Använder själv inte Numbers, men som jag förstår det så skapar du nya mappar ungefär som vanligt i Finder. Den här artikeln kanske hjälper dig: https://support.apple.com/kb/PH23804?locale=e...

Edit: sorry, missade att det var till iOS.

Senast redigerat 2017-02-12 12:55
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-02-12 12:19

Det går att skapa mappar direkt i Numbers-appen på iOS. Man bara drar och släpper ett dokument på ett annat så skapas en ny mapp, precis som man flyttar runt och skapar mappar för apparna på iOS-skrivbordet.

https://help.apple.com/numbers/iphone/3.0/?la...

Det är inte lika smidigt om man klickat på "Platser" då man använder gränssnittet i iCloud Drive-appen, men det går att flytta dokument där också via kontextmenyn som poppar upp när man trycker länge på en ikon. När man i iCloud Drive-appen klickar på Välj (uppe till höger) för att markera dokument så kommer valet Ny mapp fram (nere till vänster)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-02-12 13:08
Ursprungligen av Fredlund1:

Hej, skulle vilja skapa undermappar i mappar i Numbers på min iPad. Går det?

Förresten, nu ser jag att din fråga gäller att "skapa undermappar i mappar i Numbers".

Det verkar inte gå att skapa undermappar i flera nivåer direkt via dra-och-släppgränssnittet i Numbers, men däremot går det att skapa Ny mapp i befintlig mapp via iCloud Drive-appen i iOS så som jag beskrev i förra inlägget.

Tillägg:
Får korrigera mig själv igen. Det går inte att skapa flera nivåer av undermappar i de befintliga app-specifika mapparna i iCloud Drive (som tex Numbers, Textredigerare, Garage Band osv). Om man däremot skapar en egen mapp på högsta nivån i iCloud Drive går det bra att göra flera generationer undermappar i den.

Så svaret på din fråga är nej.

Senast redigerat 2017-02-12 13:56
1
Bevaka tråden