Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5S eller SE?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För mig är en telefon bara en telefon. Använder den bara för att ringa, skicka SMS, lyssna på musik/podcasts och ibland även göra bankärenden på springande fot eller Swisha. Behöver därför inte det allra senaste i telefonväg så jag använder i dag en iPhone 5C, dels för det jag skrev innan men också för att jag tycker skärmstorleken är perfekt. Större blir bara otympligt att bära med sig. Batteriet är dock slutkört och telefonen har sett bättre dagar så jag tänker uppgradera till iPhone 5S eller SE men frågan är vilken?

Vilken utav iPhone 5S eller SE kommer stå sig i något år till när det gäller iOS och stöd för appar?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-02-05 00:27

SE ska ha samma prestanda som en 6:a, snabbare än en 5S.

iPhone SE kommer självklart hänga med längre eftersom den är två generationer nyare än 5s. Batteritiden är bättre också och det är väl inte helt fel.

  • Medlem
  • 2017-02-05 02:35

Kör på en SE, 5S är ju flera generationer gammal och med SE får du ju många fördelar som en bättre kamera, batteritid, snabbare Touch-ID, snabbare processor och mer arbetsminne.

SE. Vi hade samma fundering hemma. Byta batteri på frugan 5s eller en ny SE. Vi valde ny se och min fru är helnöjd

  • Medlem
  • Framför skärmen
  • 2017-02-05 10:14

Har en SE och är helnöjd. SE har samma prestanda som 6S, två generationer nyare än 5S. Kameran på baksidan motsvarar 6S, skärm och kameran på framsidan motsvarar 5S. Du kan spara pengar på att välja 16 Gb minne men läs på innan. Tar du mycket foton och inte vill använda molntjänster bör du välja 64 Gb-modellen.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-02-05 10:21

Jag gick från 5S till SE efter att ha bytt batteri och skärm några gånger på 5S:en. Innan 5S bytte jag vid varje nysläpp, men jag gillade inte de större skärmarna som kom på iPhone 6 (och jag har fortfarande svårt för telefoner med större skärm). Prestandamässigt är SE som en avskalad 6S och jag är jättenöjd med SE:n! Den kommer hänga med lika länge som 6S iOS-mässigt, och således kan apparna hålla sig uppdaterade lika länge.

Personligen hoppas jag att iPhone 7-designen kommer med en mindre skärm, men det lär väl aldrig hända.

Kan bara rekommendera SEn!

Bytte min 6:a till SE för ett knappt år sedan och vill inte tillbaka till stora våfflor!
Kompakt (förstås), supersnabb, mycket bra skärm, kameran (som jag kör RAW på via ProCamera med mycket gott resultat).

Överlät 6:an till ett barnbarn och köpte min SE billigare i London - skulle dock har valt 64 istf 16 för AppleCarPlays skull.........

Hur blev det?

Eller är detta en av de trådar där någon ställer en fråga för att aldrig komma tillbaka och kontrollera svaren?

1
Bevaka tråden