Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPods redan idag!

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här kommer ett litet tips till er som är trötta på att vänta på era AirPods. (som aldrig kommer)
Jag har själv försökt få tag i ett par senaste månaden.. Inte ens på besök i Asien hittade jag ett par.
I Sverige finns de ingenstans och leveranstider skjuts upp hela tiden. MEN....

Jag har senaste tiden scannat Prisjakt efter butiker med AirPods på lager utan att hitta några.
I dag när jag gjorde min "dagliga koll" bestämde jag mig för att kolla lite närmre på några butiker.
Det visar sig då att Audio Video:s lagerstatus på Prisjakt enbart gäller deras webbshop och att de otroligt nog har ca. 30 ex. uppdelat på ca. 16 butiker runt om i landet. Audio Video är vad jag förstått inte så populärt längre, så kanske är det just därför ingen orkat kolla hos dom.

Så, jag ringde upp några butiker för att se om det verkligen var sant, vilket det var!
Slutade med att en butik debiterade mitt kort direkt över telefon och skulle skicka AirPodsen så fort det bara gick.

Lycka till med shoppingen! De lär ta slut snabbt!

https://www.audiovideo.se/telefon-och-gps/mob...

Butiker med lagerstatus just nu:
Anderstorp 1
Eskilstuna 3
Hedemora 4
Härnösand 2
Laholm 2
Lidingö 3
Mjölby 1
Mora 1
Norsjö 1
Nynäshamn 2
Rättvik 1
Sala 1
Sollefteå 3
Storuman 1
Söderhamn 2
Tranås 1

Senast redigerat 2017-01-31 15:55
  • Medlem
  • 2017-01-31 15:25
Ursprungligen av Erikfridell:

Här kommer ett litet tips till er som är trötta på att vänta på era AirPods. (som aldrig kommer)
Jag har själv försökt få tag i ett par senaste månaden.. Inte ens på besök i Asien hittade jag ett par.
I Sverige finns de ingenstans och leveranstider skjuts upp hela tiden. MEN....

Jag har senaste tiden scannat Prisjakt efter butiker med AirPods på lager utan att hitta några.
I dag när jag gjorde min "dagliga koll" bestämde jag mig för att kolla lite närmre på några butiker.
Det visar sig då att Audio Video:s lagerstatus på Prisjakt enbart gäller deras webbshop och att de otroligt nog har ca. 20 ex. uppdelat på ca. 16 butiker runt om i landet. Audio Video är vad jag förstått inte så populärt längre, så kanske är det just därför ingen orkat kolla hos dom.

Så, jag ringde upp några butiker för att se om det verkligen var sant, vilket det var!
Slutade med att en butik debiterade mitt kort direkt över telefon och skulle skicka AirPodsen så fort det bara gick.

Lycka till med shoppingen! De lär ta slut snabbt!

https://www.audiovideo.se/telefon-och-gps/mob...

Riktigt bra, men då ska man lite på att dom skickar dom också. =/ Kanske bara jag som har tillitsproblem. haha.

Ursprungligen av Calby:

Riktigt bra, men då ska man lite på att dom skickar dom också. =/ Kanske bara jag som har tillitsproblem. haha.

Vågar man inte köra fraktvarianten är det bara att knalla in i någon av ovanstående butiker. La precis till en lista med de som har i lager enligt webben just nu.

  • Medlem
  • 2017-01-31 17:40
Ursprungligen av Erikfridell:

Vågar man inte köra fraktvarianten är det bara att knalla in i någon av ovanstående butiker. La precis till en lista med de som har i lager enligt webben just nu.

Det är iofs sant, tack som sjutton för hjälpen ska försöka ta mig till Söderhamn

Ursprungligen av Calby:

Det är iofs sant, tack som sjutton för hjälpen ska försöka ta mig till Söderhamn

Lycka till med jakten! ?

  • Medlem
  • 2017-01-31 18:06
Ursprungligen av Erikfridell:

Lycka till med jakten! ?

Tackar, förstår inte hur Apple inte förberedde sig på detta. =/

Ursprungligen av Calby:

Tackar, förstår inte hur Apple inte förberedde sig på detta. =/

Ja, det är lite tråkigt. Tyvärr verkar det vara en ny trend hos Apple. Hoppas du får tag i ett par.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-02-01 11:09
Ursprungligen av Erikfridell:

Vågar man inte köra fraktvarianten är det bara att knalla in i någon av ovanstående butiker. La precis till en lista med de som har i lager enligt webben just nu.

Lär vara problem för många då alla butikerna ligger i norrland

Ursprungligen av zinned:

Lär vara problem för många då alla butikerna ligger i norrland

Du kan kika in på Emporia. Verkar som de fått in några idag.

  • Medlem
  • 2017-02-01 12:01
Ursprungligen av zinned:

Lär vara problem för många då alla butikerna ligger i norrland

Jag är inte jättevass på geografi.
Men sedan när ligger Anderstorp, Mjölby, Eskilstuna, Nynäshamn, Lidingö mfl i norrland? Ok, om man räknar allt norr om Lund som norrland så stämmer det ju, men knappast annars.

  • Medlem
  • 2017-02-01 12:18
Ursprungligen av Erikfridell:

Du kan kika in på Emporia. Verkar som de fått in några idag.

Synd bara att man inte kan beställa direkt från Emporia.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-02-01 15:02
Ursprungligen av Erikfridell:

Du kan kika in på Emporia. Verkar som de fått in några idag.

För mig är det lugnt, jag har använt mina Airpods sedan jul

Ursprungligen av Dalle:

Jag är inte jättevass på geografi.
Men sedan när ligger Anderstorp, Mjölby, Eskilstuna, Nynäshamn, Lidingö mfl i norrland? Ok, om man räknar allt norr om Lund som norrland så stämmer det ju, men knappast annars.

Korrekt, allt norr om Lödde å är norrland

Ursprungligen av Erikfridell:

Här kommer ett litet tips till er som är trötta på att vänta på era AirPods. (som aldrig kommer)
Jag har själv försökt få tag i ett par senaste månaden.. Inte ens på besök i Asien hittade jag ett par.
I Sverige finns de ingenstans och leveranstider skjuts upp hela tiden. MEN....

Jag har senaste tiden scannat Prisjakt efter butiker med AirPods på lager utan att hitta några.
I dag när jag gjorde min "dagliga koll" bestämde jag mig för att kolla lite närmre på några butiker.
Det visar sig då att Audio Video:s lagerstatus på Prisjakt enbart gäller deras webbshop och att de otroligt nog har ca. 30 ex. uppdelat på ca. 16 butiker runt om i landet. Audio Video är vad jag förstått inte så populärt längre, så kanske är det just därför ingen orkat kolla hos dom.

Så, jag ringde upp några butiker för att se om det verkligen var sant, vilket det var!
Slutade med att en butik debiterade mitt kort direkt över telefon och skulle skicka AirPodsen så fort det bara gick.

Lycka till med shoppingen! De lär ta slut snabbt!

https://www.audiovideo.se/telefon-och-gps/mob...

Butiker med lagerstatus just nu:
Anderstorp 1
Eskilstuna 3
Hedemora 4
Härnösand 2
Laholm 2
Lidingö 3
Mjölby 1
Mora 1
Norsjö 1
Nynäshamn 2
Rättvik 1
Sala 1
Sollefteå 3
Storuman 1
Söderhamn 2
Tranås 1

Tack för tipset Erik! På väg till Lidingö nu...
//Peter

Ursprungligen av peterlelkes:

Tack för tipset Erik! På väg till Lidingö nu...
//Peter

Håller tummarna för dig Peter!

  • Medlem
  • 2017-02-01 18:42

Jag bor i Norrland, eller ja Gävle.
Och de finns en butik ca 8mil härifrån som har 4st ska ringa imorgon och lägga undan.

Om någon vill ha så kan jag köpa och skicka åt dom men då får ni stå för frakten själv ca 100kr så de går att spåra med posten.
Och betalning sker först.

Tänkte bara vara snäll om någon vill dvs

Ursprungligen av Erikfridell:

Håller tummarna för dig Peter!

Jag älskar AirPodsen enda jag saknar är en "fjärris"

Äntligen! Dök upp 48h efter beställning.

  • Medlem
  • 2017-02-02 14:24
Ursprungligen av Erikfridell:

Äntligen! Dök upp 48h efter beställning.

http://i.imgur.com/MkS0ngt.jpg

Skönt! Jag beställer dom till min lokals butik med tror jag.
Eller fick du dom hem till dörren?

Ursprungligen av Calby:

Skönt! Jag beställer dom till min lokals butik med tror jag.
Eller fick du dom hem till dörren?

Jag gjorde en liten specialare och bad de debitera mitt kort direkt för lurarna + 30:- frakt och skicka dom direkt hem till mig. Jag paratade med några butiker innan jag beställde från just denna (Bollnäs). Någon sa att de inte skickar mellan sina butiker och någon annan ville ha 159:- i frakt. Hoppas du får tag i ett par så snabbt och smidigt som möjligt.

BTW! Dom är fantastiska! Jag tycker ljudet är betydligt bättre än EarPods... Men det är kanske bara jag.

  • Medlem
  • 2017-02-02 15:50
Ursprungligen av Erikfridell:

Jag gjorde en liten specialare och bad de debitera mitt kort direkt för lurarna + 30:- frakt och skicka dom direkt hem till mig. Jag paratade med några butiker innan jag beställde från just denna (Bollnäs). Någon sa att de inte skickar mellan sina butiker och någon annan ville ha 159:- i frakt. Hoppas du får tag i ett par så snabbt och smidigt som möjligt.

BTW! Dom är fantastiska! Jag tycker ljudet är betydligt bättre än EarPods... Men det är kanske bara jag.

Beställde ett par från Bollnäs nu jag med, betalade dock 150kr i frakt så blev paketet spårbart får nog hem dom tills på måndag

Jag köpte sista paret

Edit:
Försökte beställa hem från min lokala först men dom hörde aldrig av sig så jag sket i det och köpte från Bollnäs istället om dom ringer sen så får jag väll bara säga att de inte blir något köp då dom hörde av sig för sent, ringde dom 12:53 så ca lite länge för att bara kolla om dom kan skicka mellan butikerna.

Ursprungligen av Calby:

Beställde ett par från Bollnäs nu jag med, betalade dock 150kr i frakt så blev paketet spårbart får nog hem dom tills på måndag

Jag köpte sista paret

Edit:
Försökte beställa hem från min lokala först men dom hörde aldrig av sig så jag sket i det och köpte från Bollnäs istället om dom ringer sen så får jag väll bara säga att de inte blir något köp då dom hörde av sig för sent, ringde dom 12:53 så ca lite länge för att bara kolla om dom kan skicka mellan butikerna.

Härligt att du fick tag i ett par iaf. 150:- va lite väl saftigt, men det kan vara skönt att ha koll på vart dom är. Dom dyker säkert upp på måndag. Trevlig helg!

Uppdaterad lagerlista 02/02 17.40. Finns några kvar för er som inte fått tag i några än.

Anderstorp 1
Eskilstuna 3
Hedemora 4
Härnösand 2
Laholm 1
Mjölby 1
Mora 1
Norsjö 1
Nynäshamn 1
Rättvik 1
Sala 1
Sollefteå 3
Storuman 1
Söderhamn 2
Tranås 1

  • Medlem
  • 2017-02-02 17:44
Ursprungligen av Erikfridell:

Härligt att du fick tag i ett par iaf. 150:- va lite väl saftigt, men det kan vara skönt att ha koll på vart dom är. Dom dyker säkert upp på måndag. Trevlig helg!

Jag hade kunnat tagit det vanligt paket oförsäkrat för 50kr men valde att lägga till 100kr och veta att jag får tillbaka pengarna om dom försvinner.

Har du prövat dom mot både datorn och iPhone?

Edit: betalade med seish

Ursprungligen av Calby:

Jag hade kunnat tagit det vanligt paket oförsäkrat för 50kr men valde att lägga till 100kr och veta att jag får tillbaka pengarna om dom försvinner.

Har du prövat dom mot både datorn och iPhone?

Jajemen, dock bara med en gammal Macbook Pro än så länge (2010). Fick inte det att fungera via iCloud där. Om det beror på att jag provade i ca. 20 sek. eller p.g.a. att datorn är så gammal vet jag inte. Gick dock utmärkt att ansluta på gamla vanliga sättet.

  • Medlem
  • 2017-02-03 12:17

Fick mina idag, uppdaterade mjukvaran på dom och allt fungerar super bra med min iPhone, iPad och Macbook Pro.

Ursprungligen av Calby:

Fick mina idag, uppdaterade mjukvaran på dom och allt fungerar super bra med min iPhone, iPad och Macbook Pro.

Kul att det gick så fort!

  • Medlem
  • 2017-02-03 13:05
Ursprungligen av Erikfridell:

Kul att det gick så fort!

Ja, jag förstår inte alls det alla säger att dom är rädd att dom ska ramla ut osv.
Den sitter som ett smäck i mitt öra - har valt att avaktivera "Hej Siri" och kör på "dubbel tap" istället.

Ursprungligen av Calby:

Ja, jag förstår inte alls det alla säger att dom är rädd att dom ska ramla ut osv.
Den sitter som ett smäck i mitt öra - har valt att avaktivera "Hej Siri" och kör på "dubbel tap" istället.

Samma här. Jag har aldrig haft problem med att EarPods ramlar ut och dessa sitter ännu bättre. Men det är från person till person. Jag känner många som inte kan använda dom alls.

  • Medlem
  • Falun
  • 2017-02-03 13:59

Tack för tipset!
Handlade ett par Airpods i Hedemora idag så nu finns bara tre kvar där.(Såg dock bara en kvar på hyllan)

Ursprungligen av Optih:

Tack för tipset!
Handlade ett par Airpods i Hedemora idag så nu finns bara tre kvar där.(Såg dock bara en kvar på hyllan)

Härligt! Trevlig helg.

Bevaka tråden