Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hade ni oroat er? En vattendroppe?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-01-24 15:28

Hej,
Det är som så att jag stängde ner datorn för att gå och hämta grabben på skolan.
Så när jag kom hem och tar upp skärmen så märker jag att det är lite vatten avtryck, ytterst lite fukt uppe på skärmen nästan i vänsterhörn, se det rödmarkerade på bilden.

Kollar nere på datorn och ser att det är vatten där med, se bilden.

Det ser ut som att det endast är en droppe eller två, vet inte hur dom ens har kommit dit.
Duschade innan jag hämtade grabben så kan ju vara som så att det droppade från håret.
Iaf så var droppen uppenbarligen på "caset" när jag stängde skärmen som att skärmen hade "vattentryck" på sig.

Det har inte kommit något på tangentbordet eller touchpaden och allt fungerar som det ska.

Nu är jag ev. lite paranoid men hade ni oroat er? Jag tänker att en droppe där kan omöjligt skada då den inte kan tränga in någonstans.
Och som jag såg det så var det inte i kanten på skärmen eller något utom mitt på skärmen, jag torkade bort det med en glasögonduk och den blev inte ens fuktig utom det var som sagt en droppe ev större droppe och hur den kom dit vet jag inte men förmodligen så har den droppat från mig efter jag hade duschat eller ev en snordroppe vad vet jag.

Men som sagt, min fråga är: ÄR detta något att oroa sig över? Hade ni oroat er?

Edit: Jag har alltså inte spillt något utom droppen var där när jag öppnade datorn när jag kom hem efter jag hade hamnat grabben.
Och jag menar verkligen en droppe, det låg som en "pöl" på caset.
Va borta i ca 30min om det har något med saken att göra.

Senast redigerat 2017-01-24 15:39
  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-24 15:47

Jag förstår inte frågan alls.

Det har kommit en droppe vatten på bodyn som i sin tur delvis har hamnat på skärmen när du fällde ihop laptopen. Det är vad jag får ut från din text. Var är problemet du upplever? Vad är det du frågar om man behöver vara orolig för?

Förstår inte alls frågeställningen, känns som om du har utelämnat scenariot som du oroar dig för.

  • Medlem
  • 2017-01-24 15:52
Ursprungligen av Calby:

... Nu är jag ev. lite paranoid men hade ni oroat er? ...

Jag är också lite paranoid så jag hade också oroat mig. Men med det sagt tror jag ändå inte att du behöver oroa dig. I alla fall inte för det som du har sett och vet har hänt.

  • Medlem
  • 2017-01-24 16:10
Ursprungligen av zinned:

Jag förstår inte frågan alls.

Det har kommit en droppe vatten på bodyn som i sin tur delvis har hamnat på skärmen när du fällde ihop laptopen. Det är vad jag får ut från din text. Var är problemet du upplever? Vad är det du frågar om man behöver vara orolig för?

Förstår inte alls frågeställningen, känns som om du har utelämnat scenariot som du oroar dig för.

Frågan är om jag lär oroa mig för denna droppe?
Jag utelämnar inget.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-24 16:13
Ursprungligen av Calby:

Frågan är om jag lär oroa mig för denna droppe?
Jag utelämnar inget.

Skämtar du?

Givetvis inget att oroa sig för

  • Medlem
  • 2017-01-24 16:20
Ursprungligen av zinned:

Skämtar du?

Givetvis inget att oroa sig för

Har sådan otur så därför är jag nojjig som sjutton.
Men de va blött där jag har ringar in, tror faktist det förmodligen var snor för på skärmen så var det ett "kletigt avtryck" som att den hade trycks ner i "snoret" som var på "bodyn" som i sin tur var en droppe stor som den nya kronan.
Vad inte smetas ut eller något utom var på aluminiumet.

Edit: får anta att de är snor eller något, kan inte minnas att något droppat men måste ju ha gjort det för det kan kininet ha kommit ur skärmen som att de inte är vätska i skärmen.

Senast redigerat 2017-01-24 16:33
  • Medlem
  • 2017-01-24 16:35
Ursprungligen av Alix:

Jag är också lite paranoid så jag hade också oroat mig. Men med det sagt tror jag ändå inte att du behöver oroa dig. I alla fall inte för det som du har sett och vet har hänt.

Kan inte ha hänt så mycket mer då ingen annan va hemma, för de kan ju inte ha kommit vätska från skärmen ner på "bodyn" så de måste ha varit från mig.
Typ snor eller vatten efter jag ha duschat. Jag har inte märkt att jag har droppat något ens.

För någon vätska kan de inte läcka från skärmen får jag anta.

Men är förmodligen igen fara, bara jag som nojjar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-24 17:38

Jag skulle inte oroa mig en sekund.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-24 22:52

Lämna inte datorn under uppsikt de närmaste veckorna! Lägg den i en säck ris också för säkerhets skull! Nej men allvarligt, inget att oroa sig för (såvida inget problem som går att relatera till fukt dyker upp såklart). Du borde oroa dig över din tendens att oroa dig däremot

Jag har på tal om det förstört en Macbook Air genom att torka tangentbordet med en lätt fuktad trasa (inte blöt alltså). Efter det är jag alltid lite rädd när jag ska göra rent tangentbordet på min MBP Retina. Hur gör ni rent era tangentbord? Jag har börjat göra det med datorn upp och ner så att ingen fukt kan rinna ner under tangentbordet...

Ursprungligen av Calby:

Frågan är om jag lär oroa mig för denna droppe?
Jag utelämnar inget.

Ursprungligen av zinned:

Skämtar du?

Givetvis inget att oroa sig för

HAHA!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-26 11:57
Ursprungligen av tooobe:

Lämna inte datorn under uppsikt de närmaste veckorna! Lägg den i en säck ris också för säkerhets skull! Nej men allvarligt, inget att oroa sig för (såvida inget problem som går att relatera till fukt dyker upp såklart). Du borde oroa dig över din tendens att oroa dig däremot

Jag har på tal om det förstört en Macbook Air genom att torka tangentbordet med en lätt fuktad trasa (inte blöt alltså). Efter det är jag alltid lite rädd när jag ska göra rent tangentbordet på min MBP Retina. Hur gör ni rent era tangentbord? Jag har börjat göra det med datorn upp och ner så att ingen fukt kan rinna ner under tangentbordet...

Lätt fuktad mikrofiberduk.

1
Bevaka tråden