Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre resultat än väntat för Samsung

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsung rapporterar resultaten från fjärde kvartalet 2016. Det har gått över förväntan mycket tack varje försäljningen av processorer.

Läs hela artikeln här

Det som irriterar mig mest är att folk på internet verkar tro att Apple är dödsdömda för att dom inte överträffat sin vinst första gången på typ 20 år...

Menas samsung kan backa vinsten i tre år utan att någon säger ett jota? ?
Logik tack.

Ursprungligen av Mackan1984:

Det som irriterar mig mest är att folk på internet verkar tro att Apple är dödsdömda för att dom inte överträffat sin vinst första gången på typ 20 år...

Menas samsung kan backa vinsten i tre år utan att någon säger ett jota? ?
Logik tack.

En anledning kan väl vara att Samsung gör lite fler saker än ett par mobiltelefoner och ett par datorer.

Ursprungligen av keptang:

En anledning kan väl vara att Samsung gör lite fler saker än ett par mobiltelefoner och ett par datorer.

Men Apple har både sparkapital och inkomst att köpa upp tillräckligt med verksamheter för att överträffa samsungs bygge.

  • Medlem
  • 2017-01-24 20:41
Ursprungligen av Mackan1984:

Men Apple har både sparkapital och inkomst att köpa upp tillräckligt med verksamheter för att överträffa samsungs bygge.

Det är ju det som är Apples stora problem
Största kassan i mannaminne och 115 000 anställda och ändå orkar man inte uppgradera Mac årligen eller vet åt vilket håll de vill föra skutan. Man undrar ibland vad de håller på med

  • Medlem
  • 2017-01-24 20:42
Ursprungligen av Mackan1984:

Det som irriterar mig mest är att folk på internet verkar tro att Apple är dödsdömda för att dom inte överträffat sin vinst första gången på typ 20 år...

Menas samsung kan backa vinsten i tre år utan att någon säger ett jota? ?
Logik tack.

Läs denna artikel från legend Steve Blank så förstår du vad vissa menar

https://steveblank.com/category/corporate-inn...

Ursprungligen av PaO:

Läs denna artikel från legend Steve Blank så förstår du vad vissa menar

https://steveblank.com/category/corporate-inn...

Hade Steve Blank gjort något som ens liknade MS eller Apples storlek så hade jag orkat läsa.
Varför kallar du han legend? ?

Han försöker bolla med att Jobs var visionär och Cook är en strategist i det stora hela.
Men det har fortfarande inget med att det knappt går att göra Smartphonen mer attraherande än den redan är.
MacBook Pro verkar ju sälja hutlöst bra och iPhone 7 rullar på och i år kommer en förnyelse som gör att alla kommer köpa den och sälja sin gamla iPhone= Apple slår nytt rekord igen.

När ska alla lära sig att hur det än vrids så kommer Apple vinna över teorierna.
Även om vissa tycker att det är tråkigt med att "samma" iPhone släpps igen så sitter de ju fortfarande med sin gamla och håvar in cash åt Apple.

Håll er till ämnet, Samsungs resultat. Tack!

1
Bevaka tråden