Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quick access / appförslag på låsskärmen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
I ios 8 så kom funktionen att när du väckte telefonen så beroende på situation så lärde den (Siri) sig att veta vilken app du borde vilja ha, och du kunde öppna den genom att svepa uppåt från vänstra nedersta hörnet. Jag tyckte detta va speciellt smidigt att ha i bilen då den alltid (nästan) föreslog pod-appen och klickade jag i hörlurar så va det Spotify den föreslog. Efter iOS 10 så verkar inte detta fungera längre, är det så eller finns det någon inställning för att få tillbaka funktionen?

Här är en länt till info om funktionen:
http://www.macrumors.com/2014/06/03/ios-8-app...

PS Siri's appförslag widget tycker jag inte ger samma funktion då det kräver flera steg för att komma åt en app, då hittar jag den lika snabbt genom att låsa upp telefonen.

Kollade lite och verkar ha fått ett extra steg för att komma till Siri-förslag från lås-skärmen:
1. Tänd skärmen.
2. Svep höger.
3. Svep ned.

"Svep ned" funktionen fungerar även från hemskärmen när man låst upp telefonen och är inte riktigt samma funktion. Det är väl även någon "universell" sökfunktion. Tycker det är synd om de tagit bort funktionen, men de kanske tyckte att widgetfunktionen räckte och att det blev för mycket swipe'ande till höger o vänster o upp o ner.

Ursprungligen av Sledde:

"Svep ned" funktionen fungerar även från hemskärmen när man låst upp telefonen och är inte riktigt samma funktion. Det är väl även någon "universell" sökfunktion. Tycker det är synd om de tagit bort funktionen, men de kanske tyckte att widgetfunktionen räckte och att det blev för mycket swipe'ande till höger o vänster o upp o ner.

Japp, svep ned funkar även på upplåst, men vet ej, men jag får iaf upp Siri-förslag på senaste/mest använda apparna.

Ursprungligen av CekariYH:

Japp, svep ned funkar även på upplåst, men vet ej, men jag får iaf upp Siri-förslag på senaste/mest använda apparna.

Ja, jag får också upp förslag på appar men det som va så bra med den andra funktionen va att det va så smidigt. Det verkar fungera likt annars med att den lägger till/tar bort appar beroende på om telefonen är uppkopplad till något tillbehör eller inte.

1
Bevaka tråden