Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkproblem MacMini -> iPhone med anteckningar men inte tvärtom...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dags för första frågan här, efter att häckat länge, läst och tagit in tips och goda råd!

Som rubriken säger har jag problem att få över anteckningar från min MacMini late 2014 till min iPhone SE. Tvärt om går det alldeles utmärkt och även med kalenderuppgifter från Macken till Ajfånen och tvärtom.
Med min MB Air 13" fungerar alltså all synkning åt alla håll......

Har testat allt jag kommit på med det är tji att få MacMinin att skicka Anteckningar till Ajfånen!

Några tips?

Jag har följande grejer:
MacMini Late 2014 / Sierra 10.12.2
iPSE: 10.2
MacBook Air 6,2 / Sierra 1012.2

/Kjell

Senast redigerat 2017-01-19 18:19
Ursprungligen av fullkoll:

Som rubriken säger har jag problem att få över anteckningar från min MacMini late 2014 till min iPhone SE. Tvärt om går det alldeles utmärkt och även med kalenderuppgifter från Macken till Ajfånen och tvärtom.

/Kjell

Intressant. Jag har samma problem!

I mitt fall synkar iPhone och iPad (samt likaså iCloud webb) korrekt men MacBook Pro bara till (inte från). Ex. Påminnelser synkar åt båda håll men Anteckningar bara åt ett på datorn.

Alla inställningar är rätt, alla enheter har senaste versioner, alla cache på darorn tömda, etc, men problemet kvarstår...

Tacksam för forumets expertis!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-21 01:36

Logga ur alla enheter från iCloud (ev starta om enheterna). Därefter logga in dem var för sej och kolla så synkning går igång.

Ursprungligen av kenjon:

Logga ur alla enheter från iCloud (ev starta om enheterna). Därefter logga in dem var för sej och kolla så synkning går igång.

Hjälpte inte - samma problem!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-02-15 16:14
Ursprungligen av fullkoll:

Har testat allt jag kommit på med det är tji att få MacMinin att skicka Anteckningar till Ajfånen!

Några tips?

/Kjell

Bump på den här tråden.

Min sambo har samma problem med anteckningar. Inblandade parter är iCloud, en iPhone och en macbook pro. Synkningen fungerar på alla sätt utom just det att ändringar som görs på macen inte uppdateras på de andra två. Däremot går det fint att skapa t.ex en ny kontakt på macen och den ploppar upp direkt på övriga. Har provat allt i form av att logga in och ur och radera alla anteckningar.
Alla förslag med nya vinklar mottages tacksamt.

/Martin

Ursprungligen av ponmar:

Bump på den här tråden.

Min sambo har samma problem med anteckningar. Inblandade parter är iCloud, en iPhone och en macbook pro. Synkningen fungerar på alla sätt utom just det att ändringar som görs på macen inte uppdateras på de andra två. Däremot går det fint att skapa t.ex en ny kontakt på macen och den ploppar upp direkt på övriga. Har provat allt i form av att logga in och ur och radera alla anteckningar.
Alla förslag med nya vinklar mottages tacksamt.

/Martin

Mina problem med att Anteckningar inte synkade korrekt från MacMini till iPhone (men tvärtom OK) löste jag häromdagen utan att veta hur......

Det var i samband med Appstore/iCloud/Apple-id strul som jag loggade ut och in på alla tänkbara ställen på mina Mackar och iPhone under någon timme och detta trixande löste på det sättet det problemet.

Någon dag efteråt upptäckte jag av en händelse att Anteckningar fungerade helt OK åt alla håll och med alla enheter!

Så Martin (och Lars lite längre upp) - följ mitt exempel

1
Bevaka tråden