Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Macbook Pro får stöd för 32 gigabyte minne

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En välrenommerad analytiker förutspår uppdaterade Macbook Pro-modeller under året, med stöd för mer primärminne och för vissa modeller med lägre priser.

Läs hela artikeln här

Med studentrabatt kostar den enklaste versionen av Macbook Pro (utan Touch bar) 15 295 kronor idag. Om Apple tar ner den kostnaden ner mot 14 000 kronor eller lägre så kan jag mycket väl tänka mig att uppgradera. Som det ser ut idag så är den helt enkelt för dyr - särskilt sett till den hårdvara man får för den enorma summan som de begär.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2017-01-18 13:06

Spelar ingen roll, kommer ändå inte ha råd... Eller rättare sagt motivera en sådan absurd kostnad. En Macbook Pro med 32 GB RAM måste ju hamna på över 30 000 kr? Runt 34 000 kr kanske? Apples nuvarande värsting-MBP med 16 GB ligger ju på 31 500 kr och deras RAM-mängder, där mer RAM dessutom kostar mer än marknadsgenomsnittet, brukar gå hand i hand med kraftfullare hårdvara i övrigt även om det inte finns något rent tekniskt skäl för att det ska vara så. Så jag väntar mig att en sådan här maskin skulle ha extrem hårdvara även i övrigt, bland Macbook Pros.

1
Bevaka tråden