Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avstängd caps lock aktiveras igen vid omstart.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-01-16 17:24

Nya MacBook Pro 2,6 GHz med Touchbar. Sierra 10.12.2 (16C67), provat combo-updatering och provat ominstallation av Sierra.

Jag stänger av caps-lock i systeminställningarna som jag gör med alla Macar jag använder. Men på just denna nya MacBook Pro aktiveras den igen vid omstart. Svårt att veta om det är hård eller mjukvara som spökar. Finns det några gamla indianknep att prova på detta?

Senast redigerat 2017-01-17 10:30

Nollställa SMC/PRAM?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-01-16 17:57

Det hjälpte inte. Provat två ggr vardera. Tack ändå.

Misstänkte det. Enda jag kan tänka mig för att utesluta mjukvara är att köra en internet restore.

Får man fråga vad du använder shiftlås till istället?

/Nyfiken

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-16 18:56
Ursprungligen av keptang:

Misstänkte det. Enda jag kan tänka mig för att utesluta mjukvara är att köra en internet restore.

Då kan jag ju tipsa om Karabiner-Elements, med den kan du få Caps Lock att göra något vettigt.
Jag har den radera bakåt/navigera bakåt i browsers.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-01-16 19:07
Ursprungligen av hummel:

Får man fråga vad du använder shiftlås till istället?

Ingenting. Helt avstängd vill jag ha den. Förr kunde man enkelt sprätta bort knappen istället.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-01-16 19:14
Ursprungligen av reboot81:

Då kan jag ju tipsa om Karabiner-Elements, med den kan du få Caps Lock att göra något vettigt.
Jag har den radera bakåt/navigera bakåt i browsers.

Åh. Änglars sång. Jag ställde om den till att bli en fn, den gör ju inte så mycket skada.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-01-16 20:02
Ursprungligen av Mija:

Åh. Änglars sång. Jag ställde om den till att bli en fn, den gör ju inte så mycket skada.

'Änglars sång', den formuleringen ser man inte varje dag!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-16 20:31

Caps lock är en stor knapp med central placering, se om du kan nyttja den till nåt vettigt!

Ursprungligen av Mija:

Jag stänger av caps-lock i systeminställningarna som jag gör med alla Macar jag använder. Men på just denna nya MacBook Pro aktiveras den igen vid omstart. Svårt att veta om det är hård eller mjukvara som spökar.

Jag har samma problem fast med en MacBook Pro 13" 2015, så nog är det mjukvaran. Och en tydlig bugg...

Skumt problem som jag aldrig sett på någon av de sju Macar som passerat mina händer.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-03-29 09:08

Ser ut att vara åtgärdat med MacOS 10.12.4

1
Bevaka tråden