Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svara med bluetooth headset utan att röra mobil eller kontrollpanel???

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har ett headset JBL Reflect mini BT,som jag är väldigt nöjd med och har haft ihop med min androida enhet. Har nu sållat mig till Iphone-skaran och inser vid användandet av dessa ihop gör att jag måste svara på mobilen/kontrollcentret när det ringer på mobilen- vilket jag inte behövde med Androidtelefonen som automatisk gick in och svarade och förmedlade samtalet i headsetet!
Har varit i kontakt med JBL som hänvisar till Apple.
Är det möjligtvis någon som vet någon inställning som gör att jag inte måste ta mina kladdiga fingrar för att svara?

Vore såååå tacksam för feedback

Har för mig att det finns en inställning om detta, men hinner inte googla nu.

Hur som helst så är jag nyfiken: Har det aldrig hänt att du svarat utan att veta om det? Verkar ju jätteläskigt att telefonen svarar av sig själv... ?

På mitt BT-headset trycker jag på svara-knappen på själva headsetet när det ringer. Det är inte så du vill ha det?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2017-01-16 14:38

Inställningen finns under:

Inställningar -> Hjälpmedel -> Röstsamtalshantering

Ändrar man till "Bluetooth-headset" så skickas ljudet till headsetet även om du svarar i telefonen.

Nä jag vill att telefonen svarar automatisk, utan att jag behöver vidröra headset eller mobil ( håller på med betong och av den anledningen är det inte så käckt att ta upp grisiga fingrar o börja pilla ?)
Inte läskigt alls,lite spännande faktiskt att inte veta vem som ringer- lite som innan nummerpresentatörens tid ?
Har googlat mig blå, så får nog överleva detta...
Tack ändå

Senast redigerat 2017-01-16 15:09

Ja, den inställningen hittade jag. Men behöver att telefonen svarar automatisk efter ett antal sekunder tex, så jag slipper vidröra mobil eller headset
Tack för svar ändå

Senast redigerat 2017-01-16 15:10
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-16 15:03

En kollega till mig(när vi var unga och detta med mobiltelefoner var mycket mer nytt än det är idag) ringde sin chef en kväll. Chefen ansåg att det var slöseri med tid att svara så han hade automatiskt svar på. Men just denna kväll hade han tagit ur headsetet(på den tid hade alla sladd och man hade en öronpropp) ur örat och märkte inte att det ringde. Min kollega kunde då höra vad chefen talade om med en annan man. Och det var verkligen inte saker som skulle ha varit bra om det kom ut. Det var inte företagshemligheter utan en "genomgång" av ett antal kvinnor inom samma bransch... Kan vara bra att tänka på då det är lätt att det ringer när plupparna inte är i örat.

  • Medlem
  • 2017-01-16 18:05

Jag har inte använt funktionen själv men kan inte man använda "hej Siri" och be henne svara på samtalet?

Du kan även ställa in att hon ska säga vem som ringer. Det har jag själv för att slippa kolla på mobilen när det ringer

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-17 12:03

Jag tror inte Siri lyssnar på mej när det ringer...

1
Bevaka tråden