Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med 3,06, 27" display slocknar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hörby
  • 2017-01-15 18:18

Det började konstra eter uppdateringen till el capitan. Först var det USB-hubben som fungerat perfekt alltid den blev plötsligt så slö att hårddiskarna i den knappt fattade att man öppnade dem. Sen började skärmsläckaren att bli helt vit och stod och flimrade. Det var nästan omöjligt att stänga datorn utan att man fick hålla in avstängningsknappen. Kopplade externa discar direkt i datorn och det fungerade bra en stund men sedan blev det "badboll"' efter att datorn varit igång en stund. Men nu släcktes skärmen. Kan inte väcka den utan trycka på powerknappen ett par gånger och då fungerar den ett par sekunder innan den släcks igen! Startade sedan från en extern disc med samma resultat. När jag startar om datorn öppnar den som vanligt med den grå bakgrunden innan den blir svart och det förblir den till jag trycker på powerknappen ett par gånger. Då tänds den ett par sekunder, sedan svart igen! Vad kan man göra?

  • Medlem
  • Hörby
  • 2017-01-15 18:27

Måste tillägga att jag installerade ett gammalt flash i början efter jag installerat el capitan. Detta för att få ett gammalt Adobe cs paket att fungera.

  • Medlem
  • Hörby
  • 2017-01-15 18:38

iMac 3,06, 27"

1
Bevaka tråden