Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

splitscreen scrollar när jag skriver

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! vet inte om det är fler som har det här problemet, men när jag kör splitscreen på min mac (os El capitan) och har facebook uppe som en split, ifall jag skriver något i en chattruta då så scrollar den neråt på sidan vid varje tangenttryck jag gör.. någon som vet varför? Fruktans värt irriterande, får huvudvärk efter bara ett par minuter och går knappt att koncentrera sig när man ser allt scrolla samtidigt som man ska skriva något...

Vilken webbläsare gäller det?
Har du provat om beteendet är likadant i en annan webbläsare?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken webbläsare gäller det?
Har du provat om beteendet är likadant i en annan webbläsare?

Det är Safari det handlar om.. Testat runt ytterligare lite, verkar såhär:
Firefox: inte samma problem (plus att firefox hanterar splitscreen betydligt bättre med upplösning och tydligare text)
Safari: problemet gäller så fort sidan inte är längst upp.. scrollar jag ner ett par cm och sen trycker i chattrutan och börjar skriva något så scrollar den neråt för varje gång jag trycker på en tangent.. scrollar jag upp sidan till toppen eller läser in sidan på nytt så gör den det inte längre..

Verkar vara Facebook som inte gör helt rätt när det gäller chat. Kontakta FB för hjälp.

1
Bevaka tråden