Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikoner går tillbaka till ursprungsikon vid omstart

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-10 20:22

Har letat efter en lösning på detta men inte hittat någon.

Tidigare använde jag Keka som uppackare för filer men har nu gått över till The Unarchiver.

Det jag dock stör mig på är att Keka ikonerna blir kvar på ex. rar filerna. Har gått in i info och ändrat ikonbilden och den ändras men när jag startar om datorn ändras den tillbaka till gamla Keka ikonen! Varför!? Samma gäller Rar filerna men där blir ikonen en VLC bild, när jag ändrar den blir det rätt ikon men när jag startar om datorn går den tillbaka till VLC ikonen. Ett skitproblem men irriterande! Jag vill ju också att efter jag tagit bort Keka ska samtliga filer tillhörande Keka försvinna...? Finns program för detta som fungerar bra?

Tack på förhand!

Ändra "öppna med".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-10 20:56

Hjälper inte, jag har inte problem med vilket program som ska öppnas utan bara att ikonen ändras tillbaka.

  • Medlem
  • 2016-12-10 22:49

Kolla om du har en mapp i mappen Application Support i ditt användarbibliotek som rör Keka. Släng i så fall det. Jag rekommenderar App Cleaner om du ska avinstallera program. Om du har en extern hårddisk du tar backup på som kan tänkas innehålla Keka så testar du utan denna ansluten.

1
Bevaka tråden