Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa en NY Airport Extreme? Gamla trasig?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade ett strömavbrott igår och när strömmen kom tillbaka så fungerade det inte att koppla upp sig trådlöst mot min AirPort Extreme längre. Alla trådade enheter fungerade som de skulle och jag fick ut 100/100. Efter jag hade gjort en total återställning på AirPorten så fick jag enheterna att koppla upp sig igen men med sämre prestanda. De kopplar ur sig hela tiden och Sonossystemet vill bara koppla upp ibland.

Är det värt att lägga ut en 1,900kr för att köpa en ny AirPort då den är så gammal? Eller ska man fokusera på något annat?

Köp något annat. Kolla prisjakt.se. Finns även andra trådar som ställer samma fråga; "vad ska man köpa nu när Apple har lagt ned AirPort X"

Nu är det väl inte officiellt sagt att Airport är nedlagt, men i och med att det ryktas om det så skulle jag nog undvika dem tills vidare. Om Apple slutar tillverka dem får den antagligen inga fler uppdateringar av mjukvaran.

  • Medlem
  • Täby
  • 2016-12-11 17:17
Ursprungligen av primu[s]®:

Jag hade ett strömavbrott igår och när strömmen kom tillbaka så fungerade det inte att koppla upp sig trådlöst mot min AirPort Extreme längre. Alla trådade enheter fungerade som de skulle och jag fick ut 100/100. Efter jag hade gjort en total återställning på AirPorten så fick jag enheterna att koppla upp sig igen men med sämre prestanda. De kopplar ur sig hela tiden och Sonossystemet vill bara koppla upp ibland.

Är det värt att lägga ut en 1,900kr för att köpa en ny AirPort då den är så gammal? Eller ska man fokusera på något annat?

Jag antar att du har nollställt den helt!? ?

/Johan

Ursprungligen av jnes:

Jag antar att du har nollställt den helt!? ?

/Johan

Japp... den gillade inte att strömmen försvann så där.

Nu helt plötsligt så fungerar allt perfekt. Det verkar ha varit min Sonos Bridge som hamnade på samma kanal som AirPorten och störde ut varandra.

1
Bevaka tråden