Studentrabatt + rabattkupong

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-21 15:46

Jag är student (pluggar iofs bara deltid och jobbar heltid, men jag kvalar in ändå) och vill köpa Panther till studentrabatt samt nyttja min rabattkupong på 180:- (som man fick när man förnyade .Mac), men jag fattar inte hur man gör.

Går man till Apple Store via redeem-länken i mailet om rabatten så glömmer den att man är student. Går man in som student, så glömmer den rabatten.

Nån som lyckats?

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-21 16:07

Mmm, någon har lyckats. Jag läste någon tråd om det (här eller någon annanstans, orkar inte leta). Kommer ihåg att personen i fråga helt enkelt ringde Applestore och löste det den vägen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Papastefanou
Jag är student (pluggar iofs bara deltid och jobbar heltid, men jag kvalar in ändå) och vill köpa Panther till studentrabatt samt nyttja min rabattkupong på 180:- (som man fick när man förnyade .Mac), men jag fattar inte hur man gör.

Går man till Apple Store via redeem-länken i mailet om rabatten så glömmer den att man är student. Går man in som student, så glömmer den rabatten.

Nån som lyckats?

Enligt vad jag kunde utläsa när jag kollade på den där rabattkupongen så kan den inte användas på AppleStore for Education, utan bara i vanliga apple store.

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-21 19:29

Rabatterbjudanden brukar ju sällan gälla ihop med andra rabatter (typ studentrabatt). =(

• Oregistrerad
  • 2003-10-21 19:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Rabatterbjudanden brukar ju sällan gälla ihop med andra rabatter (typ studentrabatt). =(

Jovisst "Kan ej kombineras med andra erbjudanden" är ju en mer eller mindre vedertagen regel. Men studentrabatt är ju inget erbjudande utan ett pris som gäller för en hel kundkategori.

Det känns ju minst sagt ruttet för mig att få en premie från Apple i form av en värdecheck som jag inte kan uttnyttja. Visst kunde jag valt en annan form av premie (typ mjukvara som jag inte är intresserad av), men då kunde det framgått tydligare att rabattkupongen är värdelös för studenter, innan jag gör valet.

Nu har de ju faktiskt bara blåst mig.

1
Bevaka tråden