Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla sms borta på iphone 6.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-12-09 18:19

Hej, hoppas någon kan hjälpa mig med detta?

Har fått meddelanden om att lagringsutrymmet är fullt på min iPhone 6 och plötsligt så var alla mina sms borta. Men i lagrings utrymmet står det att meddelanden tar massor av plats trots att inget syns i den appen. Har rensat telefonenen nu så det finns plats, gjort en säkerhets kopia och startat om mobilen massa gånger, men smsen syns fortfarande inte. Vet någon hur jag åter ser smsen?

Tack för hjälp!
/Sofia

Senast redigerat 2016-12-10 13:10

Har du gjort en hård omstart? Har du tagit backup sedan tidigare? Vilken version av iOS har du?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-12-09 18:43

Inte gjort hård omstart. Har iOS 10.1.1

Hade innan en okrypterad säkerhetskopia från november. Efter att smsen försvunnit gjorde jag en ny säkerhetskopia och fick frågan om jag ville kryptera den, valde ja. Nu syns inte längre säkerhetskopian från november i iTunes. Hur hittar jag den?

Ursprungligen av dj_zoo:

Inte gjort hård omstart. Har iOS 10.1.1

Hade innan en okrypterad säkerhetskopia från november. Efter att smsen försvunnit gjorde jag en ny säkerhetskopia och fick frågan om jag ville kryptera den, valde ja. Nu syns inte längre säkerhetskopian från november i iTunes. Hur hittar jag den?

Börja med att göra en hård omstart?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-12-09 19:45
Ursprungligen av barbapappa_86:

Börja med att göra en hård omstart?

ifrån iTunes? försvinner inte allt då?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-12-09 20:17
Ursprungligen av dj_zoo:

ifrån iTunes? försvinner inte allt då?

En hård omstart gör du genom att hålla ner hemknapp + strömknapp tills telefonen startar om (ca 5-10 sekunder) och visar Apple-logotypen. Inget försvinner.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-12-09 22:02

Japp, har gjort hård omstart. Alla sms är fortfarande borta och en av sms-trådarna jag haft under dagen försvunnit.

Senast redigerat 2016-12-10 00:06

Har du kopian på en Mac eller PC? Vilken version på OS och iTunes?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-12-10 12:56
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har du kopian på en Mac eller PC? Vilken version på OS och iTunes?

Kopian är på MAC, OS 10.12.1 och iTunes 12.5.3.17

Ursprungligen av dj_zoo:

Kopian är på MAC, OS 10.12.1 och iTunes 12.5.3.17

https://support.apple.com/sv-se/HT204215

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-12-12 23:22

Har rensat mobilen nu och det finns ca 7GB ledigt. Har gjort uppdatering av mobilen, smsen syns fortfarande inte och det står fortfarande att de tar massa plats. Har gjort flera säkerhetskopior senaste dagarna men hittar bara den senaste, var är de andra? Hittar inte heller mappen "mobilesync". Programmet "anteckningar" stänger av sig självt efter ett par sekunder.

Har du eller någon något mer tips på var jag hittar säkerhets kopiorna? Hur jag kan få smsen att synas igen?

Ursprungligen av dj_zoo:

Har rensat mobilen nu och det finns ca 7GB ledigt. Har gjort uppdatering av mobilen, smsen syns fortfarande inte och det står fortfarande att de tar massa plats. Har gjort flera säkerhetskopior senaste dagarna men hittar bara den senaste, var är de andra? Hittar inte heller mappen "mobilesync". Programmet "anteckningar" stänger av sig självt efter ett par sekunder.

Har du eller någon något mer tips på var jag hittar säkerhets kopiorna? Hur jag kan få smsen att synas igen?

Vad gäller SMS:en kan jag inte svara på.
Du har bara en säkerhetskopia, dvs den senaste du gjort per iOS enhet.

Hej, har du säkerhetskopierat dem till icloud eller iTunes?
Om du gjorde det kan du direkt återställa dem från din senaste säkerhetskopia.
Om du inte gjorde det ska du sluta använda din iPhone 6 och få en iPhone-återställningsprogramvara för att återställa borttappade meddelanden från din iPhone.
Lycka till!
https://www.cisdem.com/resource/three-ways-to...

1
Bevaka tråden