Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Itunes satsar på nyare hyrfilm

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Snart kommer det kanske gå att att hyra filmer i Itunes så kort som två veckor efter att filmerna haft premiär.

Läs hela artikeln här

Detta är intressant

Var det dom här filmerna som skulle kosta 250-500 spänn att hyra? Läste något om det för några dagar sedan. Var la ett rykte iaf om det.

Ursprungligen av SweSG:

Var det dom här filmerna som skulle kosta 250-500 spänn att hyra? Läste något om det för några dagar sedan. Var la ett rykte iaf om det.

Usch trodde iaf att de skulle hålla nere det på bio-priser...

Ursprungligen av SweSG:

Var det dom här filmerna som skulle kosta 250-500 spänn att hyra? Läste något om det för några dagar sedan. Var la ett rykte iaf om det.

Svårt att tro att de kan komma undan med högre priser än på bio. Men ioförsig, de är väl nästan uppe i 250 kronor där
Skulle jag gissa så lär hyrpriset hamnat på runt 100kr, men det är helt baserat på magkänsla.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-12-09 09:50

Jag tror det blir som två biobiljetter...

Ursprungligen av jakobnilsson:

Svårt att tro att de kan komma undan med högre priser än på bio. Men ioförsig, de är väl nästan uppe i 250 kronor där
Skulle jag gissa så lär hyrpriset hamnat på runt 100kr, men det är helt baserat på magkänsla.

Det får man hoppas. Står dock lite överallt på nätet att priset kan ligga där. På nätet är la allt sant? Från Macworld: Med eller utan Apple så kan priset landa på mellan 250 och 500 kronor per hyrning – en bra bit över biobiljetternas pris, kort sagt.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.671475/apple-...

500 spänn ger iaf inte jag. Om den inte kommer med en öl och lite godis då.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-12-09 10:17

500 spänn för en hyrfilm? Då ska de göra min deklaration och klippa gräsmattan också.

Ursprungligen av flygarn:

500 spänn för en hyrfilm? Då ska de göra min deklaration och klippa gräsmattan också.

Jag ser inte att de har kommunicerat en kostnad, så sitt lugn i båten.

Undrar om det kommer att finnas biografer om...typ 20 år? Jag är tveksam. Kanske finns det kvar en eller två stora upplevelse-biografer där man visar megafimer som inte kan upplevas hemma oavsett hur stor skärm man har - att gå på "bio" kanske är en slags tivoli-grej i framtiden. Alla andra filmer - narrativa filmer..."vanliga filmer"...kommer kanske bara att finnas via nätet rakt in i konsumenternas egna skärmar.

1
Bevaka tråden