Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spark, mail app.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nå som provat/använder Spark på macOS och/eller iOS?

Testa? Den är gratis.

Utvärderar den på datorn och telefonen.

Just nu är den likvärdig Airmail.
Med fördelen att den tidigare är då gratis.

Åsikter får jag återkomma till.

Gillar den skarpt och underbart att den nu finns på alla plattformar. Körde tidigare Mailbox och efter att den gick i graven - Airmail, men gick nyligen helt över till Spark.
Spark och Airmail är väldigt likartade, men som föregående talare säger, Spark är gratis och personligen tycker jag den är mer ren än Airmail som ibland känns lite småplottrigt och buggigt.

Jag kör Spark på alla plattformar (Mac, iPhone och iPad) och är hittills väldigt nöjd.

Ska bli intressant att se om funktionen smart-notifieringar funkar som lovat (=bara notiferingar på "personlig e-post", inte skräp, reklam eller nyhetsbrev).

Jag installera den igår, men vet inte riktigt vad den tillför för mervärde jmfrt med Mail förutom att den delar upp vissa mail i grupper.
Får väl köra några månader och se

Ni som kör Spark i iOS, hur raderar man ett mail som man öppnat och läser?
Nu backar jag tillbaka till listvyn och raderar men borde väl gå i läsvyn också?

Ursprungligen av CekariYH:

Ni som kör Spark i iOS, hur raderar man ett mail som man öppnat och läser?
Nu backar jag tillbaka till listvyn och raderar men borde väl gå i läsvyn också?

Ändrar i inställningarna så arkivera-knappen ersätts av radera.

Ursprungligen av Borttaget:

Ändrar i inställningarna så arkivera-knappen ersätts av radera.

Ah, tack, så enkelt var det ju, att jag inte hittade det själv får nog skyllas på mig själv

Senast redigerat 2018-07-23 15:26

Ser att tråden är 1 år gammal men hoppas någon ser mig... Sitter med Bredbandsbolaget och deras mail. Har Mac El Capitan (vill inte uppdatera för du slutar en del andra program att fungera). Fick info av BBB att det är för gammalt men fick också rådet att byta mailklient så skulle det nog lösa sig. Och Spark funkar bra på min MacBook Pro men vill inte på iPhone 7 med IOS 11.2. Och Spark på datorn men Mail i mobilen funkade ett tag med bra synkning mellan enheterna men inte längre. Någon annan som sitter med kombinationen BBB-Spark-iPhone och fått det att fungera?

Ursprungligen av IngemarJ:

Ser att tråden är 1 år gammal men hoppas någon ser mig... Sitter med Bredbandsbolaget och deras mail. Har Mac El Capitan (vill inte uppdatera för du slutar en del andra program att fungera). Fick info av BBB att det är för gammalt men fick också rådet att byta mailklient så skulle det nog lösa sig. Och Spark funkar bra på min MacBook Pro men vill inte på iPhone 7 med IOS 11.2. Och Spark på datorn men Mail i mobilen funkade ett tag med bra synkning mellan enheterna men inte längre. Någon annan som sitter med kombinationen BBB-Spark-iPhone och fått det att fungera?

Funkar kontot med någon mailklient? Annars kanske du bör kolla upp det med BBB. Vilken version av Spark kör du med?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Funkar kontot med någon mailklient? Annars kanske du bör kolla upp det med BBB. Vilken version av Spark kör du med?

Ja, troligen är det hos BBB det strular. Dom har ju i höst uppdaterat säkerheten på servrarna och därmed började mina problem. Jag fick följande svar av dom för en tid sedan och bytte då till Spark i datorn.

"Du behöver i ditt fall uppdatera ditt operativsystem till 4.14 Sierra för att El Capitan inte stödjer det nya säkerhetscertifikatet.

Använder du Apple mail så rekommenderar jag att du byter till ett annat e-postprogram. Det ska fungera utan att uppdatera operativsystemet så länge mailklienten är uppdaterad till den senaste versionen."

I Spark i datorn använder jag version 1.5.3.446 (7cd5551). Den är nyligen hemladdad så den borde vara up to date. I mobilen vill inte Spark fungera (mail server is not compatible with Spark). Så jag försöker köra Apple Mail i mobilen och Spark i datorn. Båda kör IMAP och borde kunna jobba ihop och det funkade perfekt nån vecka. Nu sker ingen synkning alls tyvärr och mail som inte synts till i datorn dyker upp i mobilen. Det är inte roligt om man väntar på något viktigt.

Men allt detta reder vi nog inte ut här. Jag får börja med BBB. En annan fråga om Spark i datorn dock. Vid installationen skrev jag in mailservrar, lösenord och så. Var kan jag dubbelchecka dom inställningarna igen innan jag kontaktar BBB? Allt jag hittar är "preferences" och "accounts" men där finns inget sånt.

Vänlig hälsning
Ingemar

1
Bevaka tråden