Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVT Play fungerar inte på ATV 4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-05 21:57

Jag laddade ned SVT Play igår. Får den inte att fungera. Testat att radera några gånger och laddat ned igen. Stängt av ATV och startat igen. Inget hjälper.

När den är nedladdad trycker jag på den vita rutan "öppna", inget händer. Om jag då går till startsidan ligger appen där. Men om jag klickar på den öppnas den inte. Den reagerar när jag klickar genom att bli lite mindre(den blir ju större när man ställer sig på den, om ni förstår vad jag menar) men den startar inte. Vad göra?

Har du uppdaterat ATV:n? (finns i inställningar)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-05 23:04
Ursprungligen av carlsson:

Har du uppdaterat ATV:n? (finns i inställningar)

Jag har 10.0.1 och den hittar ingen nyare.

Två dumma frågor.

När du har startat om ATVn, har du startat om den via System\starta om eller via "vilolägesavstängningen"?

Har du startat om bara appen Svtplay? Alltså inte laddat ner den igen utan dubbelklickat på "TV"-knappen och stängt appen som i ios?

Jag vet att jag har fått göra båda dessa nån gång med just svtplay. Har dock aldrig behövt raderat och ladda ner den igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-06 07:52
Ursprungligen av Sai-tam:

Två dumma frågor.

När du har startat om ATVn, har du startat om den via System\starta om eller via "vilolägesavstängningen"?

Har du startat om bara appen Svtplay? Alltså inte laddat ner den igen utan dubbelklickat på "TV"-knappen och stängt appen som i ios?

Jag vet att jag har fått göra båda dessa nån gång med just svtplay. Har dock aldrig behövt raderat och ladda ner den igen.

När jag startat om är det vilolägesavstängning. Get your point..:) Ska prova ikväll. Vad gäller appen har jag raderat den och laddat ned igen.

du kan också starta om ATV4 genom att hålla nere Home- och Menuknappen samtidigt i ca 10 sekunder (eller till ATV4 börjar blinka).

Låter som ett väldigt skumt fel i vilket fall.

Factory reset?
Prova den på ett annat nätverk?
Med/utan WiFi?

Hjälper inte det kanske något är trasigt....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-08 09:52

Gjorde en riktig omstart. Dvs från menyn så att lampan började blinka. Efter det fungerar SVT Play.

1
Bevaka tråden