Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på delad anslagstavla önskas

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ute efter en app som kan användas som en delad anslagstavla där alla inbjudna kan skriva meddelanden som alla behöver veta på företaget, exempelvis om man är sjuk eller så.

När någon skriver måste en notis pushas till de andras telefoner.

Provade att dela en anteckning i Anteckningar, men kan inte få till notiser.

Vill att det bara ska vara en anteckning som man skriver i, typ en klassisk anslagstavla.
När jag Googlar får jag bara träffar som är urgamla.

Tips?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-12-03 18:47
Ursprungligen av reboot81:

Exakt min tanke

Ursprungligen av reboot81:

Känns som Slack är lite onödigt omfattande för den enkla uppgift jag är ute efter. Finns det nåt simplare tro?

Ursprungligen av kjellebelle:

Känns som Slack är lite onödigt omfattande för den enkla uppgift jag är ute efter. Finns det nåt simplare tro?

Ett annat alternativ är att sätta upp en gruppmail, tex sjuk@företagsnamn.se.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2016-12-04 15:42
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-12-05 17:17
Ursprungligen av stralis:

Bra idé! Man kan också köra något av detta...

Ursprungligen av frazze:

Bra idé! Man kan också köra något av detta...

Eller min favorit som är utvecklat av ett företag i uppsala: favro.com.

OneNote?
Enkelt om man vill eller avancerat om man vill.

Ursprungligen av frazze:

Bra idé! Man kan också köra något av detta...

På jobbet har vi någon SAP-baserad arbets- och projektflödeshistoria som kräver löpande konsultinsatser för att driva, även om den är rätt smutt när den är igång. Hemma kör jag en Taiga.io-server på en gammal linuxburk från 00-talet. Snabb, smidig, gratis, öppen källkod. Klarar gemensamma anslagstavlor med bravur samt gemensamma projektplaner med resursallokering när det behövs. Åtkomlig från varje dator och nalle. En av lösningarna från länken ovan. Blir inte mycket lättare och smidigare än så här. Underhålls i dagsläget av grabbarna i utbyte mot lite extra månadspeng.

Glömde säga att OneNote är gratis och kan delas av "alla"

Ursprungligen av barbapappa_86:

Eller min favorit som är utvecklat av ett företag i uppsala: favro.com.

De allra flesta ni tipsat om är onödigt krångliga och komplicerade för den enkla uppgift jag vill kunna göra. Det viktigaste är att få pushnotiser när nån skriver nåt på anslagstavlan. Av alla hittills så känns trots allt Favro bäst so far. Jag tackar och testar lite till om det kan vara rätt för oss.

Ursprungligen av kjellebelle:

De allra flesta ni tipsat om är onödigt krångliga och komplicerade för den enkla uppgift jag vill kunna göra. Det viktigaste är att få pushnotiser när nån skriver nåt på anslagstavlan. Av alla hittills så känns trots allt Favro bäst so far. Jag tackar och testar lite till om det kan vara rätt för oss.

Har nu testat på riktigt, och Favro funkar perfekt. Tack för tipset!

1
Bevaka tråden