Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Homebridge

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-12-02 15:03

Hej,

Försöker installera homebridge på OSX men får felmeddelande som nedan när jag kör homebridge installationen (verkar Iof som det fungera ändå)
user "root" does not have permission to access the dev dir "/Users/Niklas/.node-gyp/6.9.1"

När jag försöker installera telldus plugin
Error: EACCES: permission denied, access '/usr/local/lib/node_modules'

Någon som har kunskap om de här och kan hjälpa mig, verkar vara en behörighetsfråga.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-06 13:56

Först av allt hade jag kört Skivverktyg, för visst gör den fortfarande en kontroll av behörigheterna för filer och mappar på disken?

Om inte det hjälper så starta terminalen och navigera in i "/Users/Niklas/.node-gyp/". När terminalen startas så antar jag att du per automatik landar i roten av din user-katalog ("/Users/Niklas/") och där skriver du alltså följande:

Citat:

cd .node-gyp <tryck Enter>
ls -la <tryck Enter>

Då får du en lista över filer och kataloger som finns i katalogen vid namn ".node-gyp". Där visas också vilka behörigheter som är satta för respektive fil och katalog. Ta en copy/paste på det du får där så vi kan se hur det ser ut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-06 15:23
  • Medlem
  • 2017-02-09 10:04

Kör:
"cd .homebridge
sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge-telldus"

1
Bevaka tråden