Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbord låst vid inloggning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan Alla

Jag har en MacBook Pro från 2014 (jag köpte den i aug 2015). Allt fungerade som det ska tills den här veckan.
När jag startade i måndags då kunde jag inte skriva in mitt lösenord. Min mus (pekplatta) fungerar men inte tangentbordet.
När jag loggar in i Säkert start läge då allt fungerar som det ska.
Jag testade att att återställa SMC och PRAM (tror att den heter så här), men jag lyckades inte. Läste lite på nätet att både Java i Flash kan orsaka problemet med tangentbordet. På nåt sätt lyckades jag ta bort Flash men inte Java, eftersom java måste köras via terminalen.
Nu har jag gjort så här att jag har tagit bort inloggningen från mitt kontor. Datorn loggar in automatisk.

Det enda som jag har inte gjort är att jag har inte återställt MacBook till fabrik inställningar. Vet inte om det hjälper.

Personligen tror att Apple datorer är rent skit. Inte värt pengar. Innan jag köpte min MacBook, pratade jag med massa kompisar och alla rekommenderar Apple produkter, men inte en enda jävel säger att det massa problem med dom och då jag pratat om små fel som som till exempel tangentbordet. För en produkt som kostart över 10000 kronor sådana fel ska aldrig komma upp.

mvh
Nyanja

  • Medlem
  • 2016-12-03 23:11
Ursprungligen av njanja:

... Det enda som jag har inte gjort är att jag har inte återställt MacBook till fabrik inställningar. Vet inte om det hjälper. ...

Gör det. Ett nytt system kan göra underverk. https://support.apple.com/sv-se/HT204904

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-12-04 15:08
Ursprungligen av njanja:

Hejsan Alla

Jag har en MacBook Pro från 2014 (jag köpte den i aug 2015). Allt fungerade som det ska tills den här veckan.
När jag startade i måndags då kunde jag inte skriva in mitt lösenord. Min mus (pekplatta) fungerar men inte tangentbordet.
När jag loggar in i Säkert start läge då allt fungerar som det ska.
Jag testade att att återställa SMC och PRAM (tror att den heter så här), men jag lyckades inte. Läste lite på nätet att både Java i Flash kan orsaka problemet med tangentbordet. På nåt sätt lyckades jag ta bort Flash men inte Java, eftersom java måste köras via terminalen.
Nu har jag gjort så här att jag har tagit bort inloggningen från mitt kontor. Datorn loggar in automatisk.

Det enda som jag har inte gjort är att jag har inte återställt MacBook till fabrik inställningar. Vet inte om det hjälper.

Personligen tror att Apple datorer är rent skit. Inte värt pengar. Innan jag köpte min MacBook, pratade jag med massa kompisar och alla rekommenderar Apple produkter, men inte en enda jävel säger att det massa problem med dom och då jag pratat om små fel som som till exempel tangentbordet. För en produkt som kostart över 10000 kronor sådana fel ska aldrig komma upp.

mvh
Nyanja

Varken Flash eller Java påverkar tangentbordets funktion vid inloggning.
I Systeminställningar "Användare & grupper", klick på huset (Inloggning) och bocka i "Visa inmatningsmeny i inloggningsfönster".
Då kan du se vilken tangentbord(layout) som är valt vid inloggning.

1
Bevaka tråden