Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan någon hjälpa mig förstå Apple Music och synkning av lagrad musik

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2016-11-16 11:48

Så jag har alltid synkat över musik från min dator till olika spellistor på min telefon. När sen Apple Music kom hoppade jag på det tåget och det var väl här det som jag inte förstår började. Jag laddar ju hem musik direkt från Apple Music och lägger in i de befintliga spellistorna (alltså blandat med de som synkats lokalt), men när jag häromdagen skulle synka in en låt från min dator till en av spellistorna så går det inte. Har för mig att jag försökte pilla med detta för något år sen och då slutade med att jag valde ett alternativ som gjorde att alla de låtar jag synkat försvann från enheten.

Så går det inte att ha Apple Music och lokalsynkning ihop eller igång samtidigt?

Som svar på ämnesraden: Det enda jag kan tänka mig är att man tar en rejäl portion LSD, sätter sig framför en Windowsmaskin i några timmar, och SEN skriver ett program som fungerar exakt som det (inte) har gjort de där senaste timmarna.

För det är helt j*a ofattbart hur dåligt det har blivit! Jag blir totalt knäckt av vad som inte funkar, vad som funkar, vilka låtar som synkas, och vilka som skrivs över av Apples oändliga musikbibliotek och.så.vidare.

Börjar bli jefligt trött på den här soppan som råder just nu!!! ?

Samma här....har en massa lossless musik som jag ville ha i den upplösningen och har samtidigt apple music. Blev bara att acceptera tyvärr....kör nu enbart apple music i 256 kb aaa....det var enda lösningen på det problemet tyvärr...i varje fall i iOS.

Nu när jag har lugnat ner mig lite så kan jag säga följande: Så som det är tänkt att funka är att du inte ska behöva någon synkning längre. Alla listor och lokala objekt som du har i ditt iTunes-bibliotek på datorn ska finnas på alla dina iOS-enheter som har samma Apple id. (Förutsattt att du har iCloud musikbibliotek aktiverat)
Så har i alla fall jag fattat det efter att ha spenderat halva dagen på Google för att hitta en lösning på varför en del av mina spellistor inte finns på min iPhone.
Men så funkar det uppenbarligen inte...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-01-19 11:45

Inte hängt med alls i hur det fungerar när de övergått till Apple Music. Rätt som det är en dag så är all musik på telefonen borta, då visar det sig att "iCloud-musikbibliotek" har slagit av sig själv så tvungen att aktivera den och ladda in alla låtar igen. Måste säga att det var bättre förr, haha. Förhoppningsvis håller sig musiken kvar på telefonen nu i alla fall.

Ursprungligen av CEk:

Inte hängt med alls i hur det fungerar när de övergått till Apple Music. Rätt som det är en dag så är all musik på telefonen borta, då visar det sig att "iCloud-musikbibliotek" har slagit av sig själv så tvungen att aktivera den och ladda in alla låtar igen. Måste säga att det var bättre förr, haha. Förhoppningsvis håller sig musiken kvar på telefonen nu i alla fall.

Alltså, jag fattar inte detta. Vissa låtar går inte att ladda ner lokalt i iPhonen och därmed inte heller i klockan som jag vill. Verkar nästan vara låtar som både finns i iCloud och i Apple Music. Kan det vara så och hur kommer man runt detta?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-10-04 18:09
Ursprungligen av DanneDJ:

Alltså, jag fattar inte detta. Vissa låtar går inte att ladda ner lokalt i iPhonen och därmed inte heller i klockan som jag vill. Verkar nästan vara låtar som både finns i iCloud och i Apple Music. Kan det vara så och hur kommer man runt detta?

Jag förstår mig fortfarande inte på fenomenet Apple Music. Vissa av låtarna jag hade förut (som fortfarande finns på datorn) är "gråade" i min iPhone. De ligger med i listan men jag kan inte lyssna på dom utan får meddelandet "Objekt ej tillgänglig. Det här objektet kan itne spelas upp.". Dessutom kan mina listor en dag fortfarande vara försvunna så jag får gå in på Inställningar > Musik och slå på iCloud-musikbibliotek och ladda hem alla igen.

1
Bevaka tråden