Handbrake och Sierra problem

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-11-12 21:05

Jag försöker att rippa sonens DVD för att lägga på en iPad och spela i bilen när vi åker långt. Men jag får bara problem med att det störningar i ljud och bild. Detta var ett problem jag haft tidigare och då berodde det på att filen libdvdcss.2.dylib som skulle läggas i /usr/local/lib Det löste problemet då men nu är de samma problem igen, filen finns där men det fungerar inte. Någon som har en tanke vad som kan vara fel?

//Nixe

Senast redigerat 2016-11-12 21:43
  • Medlem
  • 2016-11-13 00:14
Ursprungligen av Nixe:

Jag försöker att rippa sonens DVD för att lägga på en iPad och spela i bilen när vi åker långt. Men jag får bara problem med att det störningar i ljud och bild. Detta var ett problem jag haft tidigare och då berodde det på att filen libdvdcss.2.dylib som skulle läggas i /usr/local/lib Det löste problemet då men nu är de samma problem igen, filen finns där men det fungerar inte. Någon som har en tanke vad som kan vara fel?

//Nixe

Testa att installera via Homebrew i stället. Efter installation av Homebrew (om du inte redan har det) så kör du följande kommando, också det i Terminalen:

brew install libdvdcss
  • Medlem
  • Härryda
  • 2016-11-13 06:33

Tyvärr gjorde inte det någon skillnad, fortfarande samma problematik

• Medlem
  • 2016-11-13 09:54
Ursprungligen av Nixe:

Tyvärr gjorde inte det någon skillnad, fortfarande samma problematik

Har du haft problem med samma dvd, eller är det första gången du försöker rippa den?

• Medlem
  • Härryda
  • 2016-11-13 09:58

Det är första gången jag försöker med den DVD. Har lyckats med andra DVDer tidigare efter tidigare installation.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-13 10:14

Skivan kan ju vara dålig. Kan du spela den på datorn?
Testa RipIt. Mycket snabbare än Handbrake.

• Medlem
  • 2016-11-13 10:42
Ursprungligen av Nixe:

Det är första gången jag försöker med den DVD. Har lyckats med andra DVDer tidigare efter tidigare installation.

Vissa dvd:er har jag misslyckats med i Handbrake, trots libdvdcss. De är "för bra" kodade.

• Medlem
  • Härryda
  • 2016-11-13 19:53

Jag testade att köra handbreake på en Win10 burk och det fungerar. Vet inte vad som spökar på OSX

1
Bevaka tråden