Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Butik med Apple Watch 2 Sport i lager?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså hur svårt ska det vara att få in klockor i lager, det har gått över en månad sedan den lanserades ännu går det inte att få tag i en AW2 S, någon som har något tips eller hört något om när dom får in, ingen återförsäljare verkar veta något what so ever.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3895107

Senast redigerat 2016-11-01 13:33

Var bor du? Om du kan ta dig till en Apple Store så verkar de få in då och då:

Lagersaldo Apple Store

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Var bor du? Om du kan ta dig till en Apple Store så verkar de få in då och då:

Lagersaldo Apple Store

Bor långt ifrån en Apple Store, aka buschen

Ursprungligen av ibra_apple:

Bor långt ifrån en Apple Store, aka buschen

Postgång har du väl. Netonnet har olika på lager i sin webbshop. ?
https://www.netonnet.se/Search?query=Apple+Wa...

Ursprungligen av adress@mac:

Postgång har du väl. Netonnet har olika på lager i sin webbshop. ?
https://www.netonnet.se/Search?query=Apple+Wa...

Nja, tittar du närmare ser du att de inte har ett enda exemplar av series 2 på lager någonstans i Sverige...

Det har sett likadant ut i alla butiker sedan lanseringen 16 september, undantaget Apple Store.

Ursprungligen av Pulver:

Nja, tittar du närmare ser du att de inte har ett enda exemplar av series 2 på lager någonstans i Sverige...

Det har sett likadant ut i alla butiker sedan lanseringen 16 september, undantaget Apple Store.

Du har rätt - tyvärr ... ?

Beställ från Apple...

  • Medlem
  • 2016-11-02 07:05

@ibra_apple Jag håller med @BlackSmp . Beställ från Apple. Med lite tur så får du den innan Apple Watch 4 lanseras. (Om de snabbar på tillverkning och leverans)

Ursprungligen av Dalle:

@ibra_apple Jag håller med @BlackSmp . Beställ från Apple. Med lite tur så får du den innan Apple Watch 4 lanseras. (Om de snabbar på tillverkning och leverans)

Eller hur;)

Skämt åsido, det är 3-4 veckors leveranstid. Om du vill klämma och se så finns det säkert gen1 klockor att titta på ute bland handlare och det räcker för att förstå känslan i klockan. Om den råkar komma till en handlare innan Apple har skickat klockan så kan du alltid avställa din klocka så jag ser det som en "win-win" situation.

  • Medlem
  • Sävedalen/Partille/Göteborg
  • 2016-11-28 13:10

Beställde två Series 2 hos MediaMarkt den 14 september. Inget har hänt... MediaMarkt säger att de inte får något besked från Apple. Någon annan som fått leverans från MediaMarkt? Nu har det gått 10+ veckor.
(Har ett ganska fett presentkort hos MM, annars hade jag beställt hos Apple eller annan leverantör).

Ursprungligen av jonkro:

Beställde två Series 2 hos MediaMarkt den 14 september. Inget har hänt... MediaMarkt säger att de inte får något besked från Apple. Någon annan som fått leverans från MediaMarkt? Nu har det gått 10+ veckor.
(Har ett ganska fett presentkort hos MM, annars hade jag beställt hos Apple eller annan leverantör).

Köpte min series 2 på Elgiganten under Black Friday och Elgiganten skickade den idag. Verkade finnas några till på lager.

Ursprungligen av jonkro:

Beställde två Series 2 hos MediaMarkt den 14 september. Inget har hänt... MediaMarkt säger att de inte får något besked från Apple. Någon annan som fått leverans från MediaMarkt? Nu har det gått 10+ veckor.
(Har ett ganska fett presentkort hos MM, annars hade jag beställt hos Apple eller annan leverantör).

Sitter i precis samma båt, men har beställt hälften så många klockor. Verkar inte finnas någonstans utanför Apples egna affärer. Blir lite förvånad att Elgiganten skulle ha Series 2, så ser det inte ut på prisjakt. (Nike-varianten verkar ha gått ut till en del butiker, men inte den vanliga. )

Ursprungligen av morberg:

Sitter i precis samma båt, men har beställt hälften så många klockor. Verkar inte finnas någonstans utanför Apples egna affärer. Blir lite förvånad att Elgiganten skulle ha Series 2, så ser det inte ut på prisjakt. (Nike-varianten verkar ha gått ut till en del butiker, men inte den vanliga. )

Gå in på hemsidan och sök på series 2. De har några färger/modeller i lager men inte de populäraste kanske. För mig som ville ha en 42 eller 38 i guld så fanns iaf 38 i lager.

  • Medlem
  • Sävedalen/Partille/Göteborg
  • 2016-12-07 09:24

Igår (6 dec) fick jag leverans från MediaMarkt. Beställt 14 september, 12 veckors leveranstid....

Beställde för avhämtning i varuhus i Göteborg. Leverans till varuhuset för en vecka sedan, sedan tog det ytterligare några dagar att leverera paketet som fanns i huset.... det krävdes två besök för att få ut leveransen.

1 st 42 mm alu grå och 1 st 38 mm alu guld

Ursprungligen av jonkro:

Beställde två Series 2 hos MediaMarkt den 14 september. Inget har hänt... MediaMarkt säger att de inte får något besked från Apple. Någon annan som fått leverans från MediaMarkt? Nu har det gått 10+ veckor.
(Har ett ganska fett presentkort hos MM, annars hade jag beställt hos Apple eller annan leverantör).

  • Medlem
  • 2016-12-07 09:33
Ursprungligen av jonkro:

Igår (6 dec) fick jag leverans från MediaMarkt. Beställt 14 september, 12 veckors leveranstid....

Beställde för avhämtning i varuhus i Göteborg. Leverans till varuhuset för en vecka sedan, sedan tog det ytterligare några dagar att leverera paketet som fanns i huset.... det krävdes två besök för att få ut leveransen.

1 st 42 mm alu grå och 1 st 38 mm alu guld

Hade du beställt direkt från Apple så hade leveranstiden varit 3-5 veckor och paketet hade budats hem till dörren.

  • Medlem
  • Sävedalen/Partille/Göteborg
  • 2016-12-07 10:49

Jo, jag vet. Jag hade dock ett ganska stort presentkort på MediaMarkt som jag ville använda.

Ursprungligen av Dalle:

Hade du beställt direkt från Apple så hade leveranstiden varit 3-5 veckor och paketet hade budats hem till dörren.

Ursprungligen av jonkro:

Igår (6 dec) fick jag leverans från MediaMarkt. Beställt 14 september, 12 veckors leveranstid....

Beställde för avhämtning i varuhus i Göteborg. Leverans till varuhuset för en vecka sedan, sedan tog det ytterligare några dagar att leverera paketet som fanns i huset.... det krävdes två besök för att få ut leveransen.

1 st 42 mm alu grå och 1 st 38 mm alu guld

Hur fick du reda på att klockorna kommit till varuhuset, hörde dom av sig eller kollade du lagerstatus själv via hemsidan?

  • Medlem
  • Sävedalen/Partille/Göteborg
  • 2016-12-11 19:57
Ursprungligen av morberg:

Hur fick du reda på att klockorna kommit till varuhuset, hörde dom av sig eller kollade du lagerstatus själv via hemsidan?

Jag fick ett mail när de skickades från deras web-lager. I mailet fanns en länk för spårning.

Beställde den 15 november en 42 mm space gray series 2 från Telia och fick den levererad den 1 december.

Som sagt så köpte jag min på Elgiganten.se och fick den 2 dagar senare med posten.

En series 2 guld 38mm iofs.

1
Bevaka tråden