Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time machine krånglade enhet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
har någon svaret på följande:
Har fått problem med min backup-hårddisk. Systemet säger att jag inte kan skriva till den utan bara läsa. Råder mig att Kopiera innehållet och formatera om disken. (WD My Book 750GB). Så långt är jag med. För att kunna rädda de Time Machine badkupperna så ska man göra följande enligt Apples hemsida. Öppna ett Finder fönster för respektive enhet, en ny hårddisk och min WD My Book. Dra sedan hela mappen Backups.backupsdb på den trasiga skivan till den nya skivan. Sagt och gjort, så gör jag och efter två dagar har Mac OS(El Capitan) förberett inför att kopiera så då får jag en ruta där jag tillfrågas om jag vill kopiera de valda filerna. De är sammanlagt 650GB. Vilket jag gör. Vid knappt hälften av mängden är kopierad får jag en ruta att det är något fel på filen Imovie.(någonting) och kopieringen kan ej fortsatt genomföras, varpå den avbryts. Har provat att bara flytta enstaka mappar med backupps, men då blir det något fel. Dvs de tar betydligt större plats. Finns det någon som kan hjälpa mig?

Har en Imac tidigt år 2008 med MacOs El Capitan

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-28 18:38

Prova att klona disken med Carbon Copy Clowner.

Tack för snabbt svar.
Men då klonar jag hela skivan, eller hur? Kan jag lägga tillbaka clonen sedan på WD disken efter formatering, så att jag kan fortsätta använda den som fortsatt backup?

Hittar inte programmet på Appstore?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-28 21:19
Ursprungligen av Barbamac:

Tack för snabbt svar.
Men då klonar jag hela skivan, eller hur? Kan jag lägga tillbaka clonen sedan på WD disken efter formatering, så att jag kan fortsätta använda den som fortsatt backup?

Du kan välja hela skivan eller bara en katalog. Programmet finns på https://bombich.com/ och finns som 30-dagars demo.

På sista frågan är jag osäker, men det kan väl inte bli värre än vad det är nu?

1
Bevaka tråden