Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 7 - "glapp" i hemknappen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-10-27 12:01

Hej. Har hämtat min telefon idag och reagerar direkt på hemknappen. En känsla av att det nästan är glapp i den eller att den sitter lite löst..? Någon som känner igen detta? Har inte gjort några inställningar än utan är bara på välkommen displayen så tror inte det kan vara "taptic engine" ??

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-27 13:34
Ursprungligen av skar:

Hej. Har hämtat min telefon idag och reagerar direkt på hemknappen. En känsla av att det nästan är glapp i den eller att den sitter lite löst..? Någon som känner igen detta? Har inte gjort några inställningar än utan är bara på välkommen displayen så tror inte det kan vara "taptic engine" ??

Det är ju ingen knapp egentligen. Prova att trycka på den med något som inte är ett finger och känn om den flexar då. Eller så provar du igen med luren avstängd.

Låter konstigt men svårt att säga. Jag tror mer att du bara är ovan vid känslan

Men... slå av telefonen. Tryck på knappen. Den ska då vara helt stum. Är den inte det så är det nog något fel

  • Medlem
  • 2016-10-27 17:15

Tack för svar. Det löste sig sen.. Var inget fel kändes likadant på demotelefonen. Trodde mer att taptic skulle kännas som på apple watchen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-27 19:06

Jag har inte testat iPhone 7 än, men om man kan få en stum yta att kännas som en fysisk knapp med glapp, så har man ju lyckats ganska bra!

1
Bevaka tråden