Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

spam falsk inköp? kapad adress?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått min mailadress sprid på en spamlistor och håller på att döda den helt. Det kommer in 30-45 mail om nya jobb och dating men också ett par mail som gör mig lite mer orolig. Det är som jag tror falska mail från applestore, där det ser ut som någon har handlat på applestore i annat namn men med min mailadress. Jag har ingen mail från Applestore att jämföra med och jobbar ofta så sent att jag inte hinner ringa till applestore. Men om jag markerar mailraden så kommer denna adress fram:

[email protected]

Inte kan detta vara en officiell appleadress? Jag jag har fått två st "orderbekräftelser" som ser identiska ut.

Senast redigerat 2016-10-26 22:58
  • Avstängd
  • 2016-10-26 21:36

Spam...släng mailen.

Ursprungligen av Hffre:

Spam...släng mailen.

inget som behöver undersökas? Kan man överhuvudtaget beställa grejor på applestore med annat mail? Det står att räkning skickas med mail. Gör apple det överhuvudtaget? Vill ju inte få en räkning och inte bestridit beställningen.

Kasta bara, det är skräp.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-26 21:46
Ursprungligen av lellesamor:

inget som behöver undersökas? Kan man överhuvudtaget beställa grejor på applestore med annat mail? Det står att räkning skickas med mail. Gör apple det överhuvudtaget? Vill ju inte få en räkning och inte bestridit beställningen.

Släng.

  • Medlem
  • 2016-10-26 22:45
Ursprungligen av lellesamor:

inget som behöver undersökas? Kan man överhuvudtaget beställa grejor på applestore med annat mail? Det står att räkning skickas med mail. Gör apple det överhuvudtaget? Vill ju inte få en räkning och inte bestridit beställningen.

Som alla andra säger, släng. Du behöver aldrig oroa dig över fakturor som går till inkasso från Apple. Apple skickar inga fakturor som kan betalas i efterskott (efter bekräftad order) så länge man inte använt en finansieringstjänst som Wasa Kredit. Klicka inte på länkarna!

De orderbekräftelser som jag fått hittills har kommit från [email protected]

1
Bevaka tråden