Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fulkultur samtalar om skräck, fasa och spänning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fulkultur samlas återigen, och den här gången är temat skräck, fasa, spänning och annat otäckt.

Läs hela artikeln här

Ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat. Uppväxt med skräck och filmer sedan tidig ålder. Denna månad har jag haft min egna lilla skräckmånad. Hade som mål att se 100 skräckfilmer... kommer klara det. Mycket film blir det dock. Allt från Kannibalfilmer från tidigt 80-tal, till mera humorskräck. En av mina favvofilmer inom skräck är The Texas Chainsaw Massacre (1974). Tobe Hooper. Filmen är inte speciellt äcklig eller rå, men har nått som andra skräckfilmer saknar.

Älskade avsnittet. Tycker ni fixade ämnet fint! Skräck och film är ett stort ämne. Filmen The Witch (2015) finns för övrigt att köpa i lilla Sverige nu. Såg den uppe på iTunes store. Mycket bra film. Hata eller älska verkar folk tycka om den. Filmen The Babadook (2014) som ni snackade om i slutet såg jag nyss, gillade den som fan.

Kan bara ge tummen upp på avsnittet och ämnet. Trevlig halloween!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-10-27 09:41
Ursprungligen av SweSG:

Ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat. Uppväxt med skräck och filmer sedan tidig ålder. Denna månad har jag haft min egna lilla skräckmånad. Hade som mål att se 100 skräckfilmer... kommer klara det. Mycket film blir det dock. Allt från Kannibalfilmer från tidigt 80-tal, till mera humorskräck. En av mina favvofilmer inom skräck är The Texas Chainsaw Massacre (1974). Tobe Hooper. Filmen är inte speciellt äcklig eller rå, men har nått som andra skräckfilmer saknar.

Älskade avsnittet. Tycker ni fixade ämnet fint! Skräck och film är ett stort ämne. Filmen The Witch (2015) finns för övrigt att köpa i lilla Sverige nu. Såg den uppe på iTunes store. Mycket bra film. Hata eller älska verkar folk tycka om den. Filmen The Babadook (2014) som ni snackade om i slutet såg jag nyss, gillade den som fan.

Kan bara ge tummen upp på avsnittet och ämnet. Trevlig halloween!

Tack och bock, riktigt kul att du gillade det! Vi hade också väldigt roligt med att spela in det. Som du säkert hörde i slutet stod vi som på nålar för att tipsa om fler bra skräckupplevelser, och då gick ingen av oss igenom mer än en tredjedel av det som stod på våra listor. Det finns helt enkelt för mycket bra material för ett enda avsnitt, så vi får helt enkelt återvända till skräckens värld i framtida avsnitt. Och glad Halloween på dig också!

1
Bevaka tråden