Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan aktivitets-appen få info utan klockan?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På mitt jobb undviker jag att använda min klocka och tar i regel 10.000 steg under en arbetsdag.
Använder appen pedometer++, finns det ett sätt att aktivitets-appen kan få denna infon efter arbetsdagen?
Så tråkigt att se att aktivitets-appen aldrig är full en vardag.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-26 00:16

"Pedometer++ integrates with the Health app in order to collect and display data collected by your Apple Watch. It can display your step count, walking distance, active calories and heart rate data."

Vad jag förstår så visar Pedometer++ den data som finns lagrad i telefonen.

Du måste väl ge den (Pedometer++-appen) tillåtelse i Hälsa-appen?

Ursprungligen av keptang:

Du måste väl ge den (Pedometer++-appen) tillåtelse i Hälsa-appen?

Ja hälsoappen är inga problem, men skulle vilja att aktivitets-appen ska få information om mina steg som den missar när jag inte använder klockan.

Men efter att ha forskat vidare är aktivitets-appen helt låst till klockan verkar det som.

Ursprungligen av Mackan1984:

Men efter att ha forskat vidare är aktivitets-appen helt låst till klockan verkar det som.

Ja så verkar det vara.

Ursprungligen av Mackan1984:

Ja hälsoappen är inga problem, men skulle vilja att aktivitets-appen ska få information om mina steg som den missar när jag inte använder klockan.

Men efter att ha forskat vidare är aktivitets-appen helt låst till klockan verkar det som.

Hos mig ar i alla fall både Runkeeper (ej startat från watch) och Yoga studio lyckats lägga in data i aktivitetsappen.

Ursprungligen av stoneage:

Hos mig ar i alla fall både Runkeeper (ej startat från watch) och Yoga studio lyckats lägga in data i aktivitetsappen.
http://kaiser.se/bilder/activity.jpg

Men har du haft klockan på dig eller med dig under dessa pass?

Ursprungligen av Mackan1984:

Men har du haft klockan på dig eller med dig under dessa pass?

Ja under cykelpasset, men knappast under yoga. Dessutom har yoga-appen ingen watch-del så den bör inte kunna kommunicera ens om jag hade klockan på.

Ursprungligen av stoneage:

Ja under cykelpasset, men knappast under yoga. Dessutom har yoga-appen ingen watch-del så den bör inte kunna kommunicera ens om jag hade klockan på.

Försöker fortfarande hitta en app som kommunicerar på detta sättet.
Ett alternativ är runtastic och starta ett gåpass men känns som att det drar mer batteriet än t ex min pedometer som räknar steg tyst och automatiskt i bakgrunden.

1
Bevaka tråden