Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är min iMac död?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En mörk "gardin" med en uppmaning att starta om datorn kom igår. När jag startar om hörs startljudet, skärmen är helt vit och efter några sekunder hörs tre korta men höga pip. Skärmen fortsätter att vara vit och lampan som visar att datorn är på blinkar tre korta intensiva blinkningar med någon halvminuts - minuts mellanrum. Datorn är en iMac från 2007. Har försökt köra skivan med skivverktyg men får inte den att starta. Är den död eller finns det något sätt att väcka den till liv?

Tre pip indikerar minnesproblem.

https://www.google.se/search?q=mac+3+beeps

Kan vara så enkelt att något av minnena har lossnat lite, och bara behöver tryckas på plats. Prova det först.

Annars prova att plocka ut minnena, och testa att sätta in olika kombinationer av dem, för att hitta det felaktiga.

Ursprungligen av hanskar:

En mörk "gardin" med en uppmaning att starta om datorn kom igår. När jag startar om hörs startljudet, skärmen är helt vit och efter några sekunder hörs tre korta men höga pip. Skärmen fortsätter att vara vit och lampan som visar att datorn är på blinkar tre korta intensiva blinkningar med någon halvminuts - minuts mellanrum. Datorn är en iMac från 2007. Har försökt köra skivan med skivverktyg men får inte den att starta. Är den död eller finns det något sätt att väcka den till liv?

Har du kollat backupbatteriet ? Hade själv det problemet på min förra iMac.

1
Bevaka tråden