Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Air startar endast med hjälp av värme

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-10-23 09:55

Har ett problem som verkar vara lite svårlöst.

Har en air från 2012 som nu endast startar om jag värmer upp den med hårtorken i 2-3 minuter.
Den funkar hur bra som helst så länge man har tillräckligt med ström men om man stänger locket eller batteriet tar slut så stänger den av sig.
Sen reagerar den inte på nåt. Helt svart oavsett vilken knapp eller kommando man använder.
Tar man sen hårtorken och blåser med varmluft i 3 minuter så startar den själv och man kommer i läget där man får logga in igen.

På denna modell går det inte heller att ändra så att den alltid är på. Även när man stänger locket. Det hade ju annars varit en temporär lösning.

En kompis sa att det kunde vara nåt liknande problem som PLaystation hade med en lödning som gått sönder och om man kunde lokalisera lödningen så kan man reparera den.

Nån som varit med om liknande?

/Henrik

  • Medlem
  • 2016-10-23 10:15

Låter som en dålig lödning tycker jag. Vet du var du måste blåsa för att datorn ska vakna? InsomniaX låter din Mac vara på dygnet runt om du vill, även med stängt lock, se bara till att den inte stoppas ner i en tajt väska när den förflyttas.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-10-23 10:22

Jag brukar blåsa på höger sida vid USB kontakten.

Har inte prövat den andra sidan eftersom där sitter strömkontakten och det helt enkel är mer praktiskt att blåsa höger

Ursprungligen av Dalle:

Låter som en dålig lödning tycker jag. Vet du var du måste blåsa för att datorn ska vakna? InsomniaX låter din Mac vara på dygnet runt om du vill, även med stängt lock, se bara till att den inte stoppas ner i en tajt väska när den förflyttas.

1
Bevaka tråden