Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny enhet på iTunes

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis säkerhetskopierar en iPhone 5 S i min iTunes och håller på att uppdatera den. När det är klart ska en iPhone 7 läggas in i iTunes och allting ska överföras till den.
Men då överstiger det men antal enheter (5 max) om jag lägger in iPhone 7. Kan det gå ändå eller måste jag ta bort en annan enhet?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-22 20:50

5 st gäller väl bara datorer, inte iOSenheter?

10 enheter totalt (varav max 5 datorer) kopplade till ett Apple-id.

https://support.apple.com/en-us/HT204074

Senast redigerat 2016-10-23 00:05
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

10 enheter totalt (varav max 5 datorer) kopplade till ett Apple-id.

https://support.apple.com/en-us/HT204074

jag får väl tro på att det stämmer eftersom hittar inte den info via länken. då måste jag ta bort en iOS enhet. tack i alla fall! Fast detta med apple id är jag lite osäker på vad som menas. Det tolkar jag att man kan ha enheter utan apple id? kan i alla fall inte kontrollera detta just nu eftersom jag är på semester utan tillgång till min iTunes.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-24 17:23
Ursprungligen av calinou:

jag får väl tro på att det stämmer eftersom hittar inte den info via länken. då måste jag ta bort en iOS enhet. tack i alla fall! Fast detta med apple id är jag lite osäker på vad som menas. Det tolkar jag att man kan ha enheter utan apple id? kan i alla fall inte kontrollera detta just nu eftersom jag är på semester utan tillgång till min iTunes.

Ja du kan ha en enhet utan AppleID, precis som att man kan ha en bil utan bensin.

Ursprungligen av calinou:

...då måste jag ta bort en iOS enhet...

Om du redan har 10 enheter. Annars inte.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-10-26 13:24
Ursprungligen av calinou:

jag får väl tro på att det stämmer eftersom hittar inte den info via länken. då måste jag ta bort en iOS enhet. tack i alla fall! Fast detta med apple id är jag lite osäker på vad som menas. Det tolkar jag att man kan ha enheter utan apple id? kan i alla fall inte kontrollera detta just nu eftersom jag är på semester utan tillgång till min iTunes.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du redan har 10 enheter. Annars inte.

Jag har 5 iOS enheter. Måste tyvärr ta bort 1 st för att det ska fungera.

Ursprungligen av joakimo:

Har du länken till denna text?

Ursprungligen av reboot81:

Ja du kan ha en enhet utan AppleID, precis som att man kan ha en bil utan bensin.

Du menar alltså att inköpen av t ex musik, appar mm på iTunes kontot gäller för samtliga enheter (5 OS X/5 iOS) inom samma AppleID?

Ursprungligen av calinou:

Jag har 5 iOS enheter. Måste tyvärr ta bort 1 st för att det ska fungera.

Varför då?

Hur många gånger ska vi behöva påpeka att det är: 10 enheter totalt, varav max 5 datorer.

Alltså upp till 10 totalt, men aldrig mer än 5 datorer.

Det kan vara t.ex. 9 iOS-enheter och 1 dator. Eller 10 iOS-enheter och 0 datorer. Eller 5 iOS-enheter och 5 datorer.

Men det kan t.ex inte vara 4 iOS-enheter och 6 datorer.

Ursprungligen av calinou:

Har du länken till denna text?

Den länken har du i inlägg 3.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför då? Hur många gånger ska vi behöva påpeka det?

Det är: 10 enheter totalt, varav max 5 datorer.

Alltså upp till 10 totalt, men aldrig mer än 5 datorer.

T.ex. 9 iOS-enheter och 1 dator. Eller 10 iOS-enheter och 0 datorer. Eller 5 iOS-enheter och 5 datorer.

Tack för förtydligandet! jag tolkade fel. Då finns det i så fall gott om marginal.

Ursprungligen av calinou:

Du menar alltså att inköpen av t ex musik, appar mm på iTunes kontot gäller för samtliga enheter (5 OS X/5 iOS) inom samma AppleID?

Ja, alla enheter som är kopplade till samma Apple-id kan ladda ner och använda alla appar och all musik som är köpt med detta Apple-id.

1
Bevaka tråden