Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nintendo visar upp sin nästa spelkonsol

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den länge omtalade spelkonsolen Nintendo NX kommer att heta Nintendo Switch, och släpps i mars nästa år.

Läs hela artikeln här

Rent spontant blev min reaktion ett: meh!

Gillar att den är väldigt mobil dock

Ursprungligen av Cancerman:

Rent spontant blev min reaktion ett: meh!

Gillar att den är väldigt mobil dock

Tänk att Nintendo ledde spelutvecklingen för bara några år sedan.

Sedan Playstation kom fick Sega packa ihop och Nintendo vara den eviga 2:an. Nu med X-Box är de sist på pallplatsen och jag tror att de likt Atari och Sega kommer att övergå till att göra bara mjukvara och sakta försvinna.

Det här var inte genombrottet som krävdes för att överleva tyvärr.

Men dag kanske blir ett stödköp då Nintendo ligger mig varmt om hjärtat.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2016-10-21 07:37

Jag tror inte Nintendo riktigt själva vet vad de håller på med idagsläget. Det verkar som att de vill vara en konsol, en tablet, en PS Vita och en Nvidia Shield samtidigt och tappar helt fokus på vilken deras tilltänkta målgrupp är. Resultatet blir en väldigt rörig gimmick.

Vad vi just nu ser är Nintendo som ligger på sin dödsbädd i spasmer men vägrar släppa taget.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-21 09:14

Ganska tydligt att Nintendo har gett upp den traditionella konsol-kampen sedan länge, där Playstation och sedan Xbox regerar.

Nintendo Switch känns som ett desperat försök att ta upp kampen med iOS-spelarna.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-10-21 11:48
Ursprungligen av zinned:

Ganska tydligt att Nintendo har gett upp den traditionella konsol-kampen sedan länge, där Playstation och sedan Xbox regerar.

Nintendo Switch känns som ett desperat försök att ta upp kampen med iOS-spelarna.

Håller med, men jag tror aldrig du kan ta några allvarliga marknadsandelar genom att tvinga folk att skaffa en ny konsol. Det hade varit bättre om de fokuserat på spelutvecklingen/försäljningen och kanske samarbetat med smartphone tillverkarna om nya möjligheter att syssla med "social gaming", vilket verkar vara deras prio. Jag kommer inte byta ut min iPad mot en Switch i alla fall.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-10-21 13:20

Skulle gärna sett en enkel spelkonsol utan en massa krimskrams som lyfts upp av bra speltitlar. Jag tycker att alla konsoler har för många mjukvarufunktioner som är helt ointressanta. Känner att det var bättre förr på så sätt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-21 13:43
Ursprungligen av andas:

Håller med, men jag tror aldrig du kan ta några allvarliga marknadsandelar genom att tvinga folk att skaffa en ny konsol. Det hade varit bättre om de fokuserat på spelutvecklingen/försäljningen och kanske samarbetat med smartphone tillverkarna om nya möjligheter att syssla med "social gaming", vilket verkar vara deras prio. Jag kommer inte byta ut min iPad mot en Switch i alla fall.

Enig.

Dessutom märkligt att de kommer köra cartridges och inte digitala utgåvor.

Tror att Nintendo tjänar massor med stålar på sina bärbara Gameboys fortfarande.

Antar att ni inte är mellan 10-24 år gamla heller. Det är där jag tror målgruppen ligger.
Tror det här kommer sälja mycket bättre än Wii U som Nintendo knappt själva kunde förklara när den presenterades.

Personligen tycker jag det är smart av Nintendo att inte göra det Playstation och Xbox gör. Jag ser fram emot att spela med barnen sen.

Största problemet med Wii U var namnet, min syster tror fortfarande att det är en extension till Wii som barnen inte behöver.
Jag kanske har fel, men det hade verkligen varit intressant att fått se siffrorna om den hetat nått annat och distanserat sig från Wii helt.

Jäklar vad lite högskolepoäng det är på kommentarerna man läser ovan, skrämmande låg haha.

Ursprungligen av ibra_apple:

Jäklar vad lite högskolepoäng det är på kommentarerna man läser ovan, skrämmande låg haha.

Om ditt högskoleprov såg ut såhär och handlade om Nintendos nya konsol så måste jag tyvärr berätta en sak för dig...

Du har blivit lurad. Högskoleprovet ser tyvärr inte alls ut som kommentarsfältet på 99mac. Däremot finns det en app du kan ladda ner till din iOS-enhet för att i allafall få prova på att göra det riktiga högskoleprovet.

Bli inte ledsen nu. Du kanske inte fick 2,0 på högskoleprovet som du trodde. Men du kan trösta dig med att detta forum är byggt av 1:or och 0:or så du kommer att passa in fint.

Kram på dig ?

Ursprungligen av jurassic579:

Tror att Nintendo tjänar massor med stålar på sina bärbara Gameboys fortfarande.

Antar att ni inte är mellan 10-24 år gamla heller. Det är där jag tror målgruppen ligger.
Tror det här kommer sälja mycket bättre än Wii U som Nintendo knappt själva kunde förklara när den presenterades.

Personligen tycker jag det är smart av Nintendo att inte göra det Playstation och Xbox gör. Jag ser fram emot att spela med barnen sen.

Fast det här är en förbättrad Wii U.
Även om Nintendo haft en enorm kundkrets till de bärbara som de nu försöker slå samman med hemmakonsolen för att rädda den, så hänger allt på att det kommer ett stadigt flöde av tredjeparts-spel.

Jag väntar försiktigt och spanar i ett år eller två, råkade köpa Wii u och blev väldigt besviken och sålde den efter 10 månader.

Om det blir samma här så ser jag fram emot att spela Nintendo på min iPad och ps4a ?

1
Bevaka tråden