Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tmp-mapp/folder saknar skrivarbehörighet

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mina Adobe CS6 program kraschar vid start och jag kan inte heller installera en trial version av Creative Cloud från Adobe. Genom Adobes support fick jag veta att det är ett problem med tmp-mappen som inte har skrivarrättigheter. Kan någon här hjälpa mig med att ändra på det? Eftersom jag har en gammal iMac från 2009 så får jag inte längre support från Apple. Jag har uppdaterat till El Capitan och sedan dess har jag haft mindre problem med CS6-programmen.

Från chat med Adobe: "it is the issue with tmp. Your tmp folder does not have write permission."

Tack, för länken, jag var otydlig i min fråga. Jag har redan gjort precis detta på mappen: visa info > ändra behörighet och även försökt lägga till en administratör med full behörighet. Bifogar bild på felmeddelandet.

Är du admin på ditt konto?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Är du admin på ditt konto?

Ja, jag är admin. Jag kan inte lägga till användare för att "läsa och skriva" tmp-mappen, jag har också försök ändra private-mappen för att sedan låta ändringarna gälla för allt underliggande - funkade inte heller. Bifogar två bilder på hur infon ser ut på tmp och private.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-20 21:40

Kan du via Finder gå in i /private och skapa en mapp?
Har du några .log filer i /private? En fil som heter adobegc.log?

En ide är att skapa en ny användare på datorn, och prova programmen där.

Ursprungligen av reboot81:

Kan du via Finder gå in i /private och skapa en mapp?
Har du några .log filer i /private? En fil som heter adobegc.log?

En ide är att skapa en ny användare på datorn, och prova programmen där.

Ja, jag kan skapa en mapp i /private. Jag kan inte skapa någon ny mapp i /tmp.
Jag hittar ingen fil som heter adobegc.log
Och jag har testat med ny användare, det händer samma sak där, programmen laddar, men stängs av direkt när det öppnas.

Bifogar bilder på hur /private mappen ser ut.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-21 17:35

Och du har klickat på hänglåset nere till höger?

Ursprungligen av kenjon:

Och du har klickat på hänglåset nere till höger?

ja, så låga är inte mina kunskaper

Ursprungligen av reboot81:

Kan du via Finder gå in i /private och skapa en mapp?
Har du några .log filer i /private? En fil som heter adobegc.log?

En ide är att skapa en ny användare på datorn, och prova programmen där.

Via en chatt på Mac World har vi kommit fram till att det inte är tmp-mappen som är problemet. Dock har vi inte hittat någon annan lösning. Så om du har något ytterligare förslag på lösning så är den välkommen.

1
Bevaka tråden